Sportowy SUV napędzany jest 4-litrowym, podwójnie turbodoładowanym silnikiem V8, który generuje 591 KM, oraz 800 momentu obrotowego między 2200, a 4500 obr/min. Pierwsza 100 zaledwie 3,8 sekundy, podczas gdy sprint do 200 km/h, to zaledwie 13,7 sekundy.
RS Q8 będzie rozpędzał się do 250 km/h – prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie. Istnieje jednak sposób na jej zwiększenie – zakup pakietu Dynamic – wtedy Audi rozpędzi się do 305 km/h. Podobnie jak silnik stosowany w najnowszym Audi RS6 Avant, układ napędowy RS Q8 opiera się na 48-woltowym układzie elektrycznym. Podczas zwalniania i hamowania zespół napędowy może odzyskać do 12 kW mocy i przechowywać ją w akumulatorze litowo-jonowym.
Aby zwiększyć wydajność układu napędowego, zastosowano system odłączania cylindrów, który dezaktywuje cylindry 2, 3, 5 i 8 przy niskim i średnim obciążeniu i obrotach na wyższych biegach. Moc jest przesyłana za pośrednictwem napędu quattro, do (tutaj brak zaskoczenia) wszystkich czterech kół. Rozkład mocy rozdzielany jest w proporcjach 40:60, choć w razie potrzeby można uzyskać do 70 procent mocy skierowane na przednie koła i aż do 85 procent na tylne koła.
Opracowanie ulepszonego mechanizmu różnicowego quattro specjalnie dla SUVa Audi, pozwala na lepsze dysponowanie mocą między przednią, a tylną osią. Wszystko w celu poprawienia precyzji i bezpieczeństwa. Standardowo w Audi RS Q8 znajduje się adaptacyjny system zawieszenia pneumatycznego, który może zmieniać wysokość jazdy o 90 mm. Samochód wyposażony jest również elektromechaniczny system aktywnej stabilizacji przechyłu, aby zminimalizować przechylenie nadwozia podczas szybkiego pokonywania zakrętów.
Dostępnych jest osiem różnych trybów jazdy: Komfort, Auto, Dynamic, Efficiency, Allroad, Offroad oraz indywidualnie konfigurowalne tryby RS1 i RS2. Skuteczne hamowanie zapewniają tarcze 420 mm z przodu i 370 mm z tyłu. Dostępne są również opcjonalne węglowo-ceramiczny zestaw tarcz hamulcowych o średnicy 440 mm z przodu i 370 mm z tyłu.
Z zewnątrz Audi RS Q8 jest znacznie bardziej agresywne niż mniejsze modele. Na przodzie masywny grill z powiększonymi wlotami powietrza, błyszczącymi czarnymi akcentami, oraz elementami z karbonu. 22-calowe felgi aluminiowe, o 10-ramiennej konstrukcji są standardem. Na życzenie klientów oferowane są również większe felgi 23-calowe. Wydech natomiast, wyposażony jest w owalne końcówki Audi Sport.
Klienci mogą wybierać spośród dwóch różnych konfiguracji reflektorów LED, w tym opcjonalnie przyciemnionych reflektorów LED RS Matrix.Audi opracowało również nowe sportowe fotele wykończone skórą Nappa i Alcantarą.
Nowe Audi RS Q8 pojawi się w salonach dealerskich na całym świecie w pierwszym kwartale 2020 r. Ceny w Niemczech zaczynają się od 127 000 euro (545 000 zł).