Lider klasyfikacji kierowców Rajdowych Mistrzostw Świata miał dostać oferty z M-Sport Ford World Rally Team oraz Hyundai Motorsport. Jednak Tommi Makinen miał przekonać Estończyka tym, że u japońskiego producenta 31-latek ma sprawdzony pakiet do odnoszenia zwycięstw. Co prawda, Yaris WRC co jakiś czas zmagał się z powtarzającymi się awariami, ale za każdym razem zespół w końcu skutecznie eliminował przyczyny defektów.
Wybitne 40-lecie Malcolma w rajdowym biznesie to na razie gorzka pigułka. Na mecie #RallyFinland może być tylko max 1 punktujące #WRC (bez tempa mimo szybkiego Fina!) Fiesta R5 Mk2 to też blamaż. Słabną argumenty na skuszenie #OttTanak, o ile do gry fabrycznie nie powróci #Ford. pic.twitter.com/XQYgt2cfMl
— Marcin Zabolski (@MarcinZabolski) August 4, 2019
Ilu Finów w Toyocie?
Zdaniem doskonale zorientowanego dziennikarza, wpływowy menedżer Timo Jouhki zapewnił także fotel Toyota Gazoo Racing dla 18-letniego Kalle Rovanpery. Utalentowany Fin trafi do zespołu fabrycznego z bagażem maksymalnie 21 występów w Rajdowych Mistrzostwach Świata (wszystkich w samochodach R5). Lider WRC 2 Pro będzie musiał przedwcześnie zakończyć swój kontrakt ze Skodą Motorsport.
Największą niewiadomą ma być obsada trzeciego fotela. Zarówno Jari-Matti Latvala oraz Kris Meeke mocno nadużyli zaufania Tommiego Makinena, od którego oczekuje się obrony tytułu w klasyfikacji producentów. Obaj kierowcy stracili w tym sezonie wiele cennych punktów przez podejmowanie nadmiernego ryzyka, choć mieli świadomość, że liderem zespołu jest Tanak. W efekcie w klasyfikacji producentów liderem jest Hyundai.
Breen zaimponował Adamo
David Evans ustalił także, że Craig Breen zapewnił sobie angaż w Hyundai Motorsport na Rajd Wielkiej Brytanii (3-6 października). Irlandczyk mimo małego doświadczenia za kierownicą i20 Coupe WRC, zaprezentował szybką i rozważną jazdę w Rajdzie Finlandii. Dowiezienie cennych punktów także w Wales Rally GB może mu zapewnić kontrakt z koreańską marką na sezon 2020. – Myślę, że w Finlandii, w tych ostatnich dniach, widzieliśmy kto jest, a kto nie jest mądry – powiedział wymownie Andrea Adamo, szef Hyundai Motorsport.