Nowa fasada
Różnice dostrzegalne są już na przodzie auta, ponieważ samochód jest oparty na bryle po ubiegłorocznym liftingu. Przede wszystkim zmienione są przednie reflektory, które są nieco mniejsze i mają charakterystyczne LED-y. Kształt grilla także został zmodyfikowany z rzucającymi się w oczy wcięciami w reflektory. Zmieniło się także położenie przetłoczenia aerodynamicznego na przednim zderzaku. W Fabii R5 Evo jest ono wyraźnie niżej.
Karbonowe dodatki
Najnowsza ewolucja otrzymała też kilka elementów wykonanych z włókna węglowego. Jego charakterystyczną teksturę zauważycie chociażby na tylnym spojlerze. Z karbonu wykonano też lusterka i wlot powietrza na dachu. W poprzedniej wersji te podzespoły miały połyskujący czarny lakier.
Inny zderzak i wydech
Z tyłu także widać różnice na zderzaku, który ma większą lakierowaną powierzchnię. Jak widać, białą i czarną powierzchnię dzieli też wyraźne wcięcie. Drobną zmianę zastosowano jednocześnie w końcówce wydechu. Chociaż ta także znajduje się na środku, to rura w Fabii R5 Evo jest skierowana w dół.
Nowe zaciski hamulcowe
Patrząc na koła, wnikliwi dostrzegą nie tylko wyczynowe opony Michelin Pilot Sport, ale także nowe zaciski hamulcowe. Najbardziej widać to w asfaltowej specyfikacji. Poprzednio homologowano części Brembo z czerwonym logo. W najnowszej ewolucji spotkamy produkty Alcon z białym logotypem.
Boczki
Fabię R5 Evo można także rozpoznać, gdy kierowca lub pilot uchylą swoje drzwi. Wewnętrzne boczki nie mają już karbonowej powierzchni. Są całkowicie czarne. Dodatkowo, w drzwiach pilota przy krawędzi słupka można dostrzec szary element w kształcie litery L. To dodatkowa pianka absorbująca energię bocznego uderzenia.
Źródło: Skoda Motorsport