Hot hatch z segmentu C prawdopodobnie otrzyma AWD zarówno w nadwoziu hatchback, jak i fastback. Implementację ma ułatwić dzielenie tej samej platformy i tylnego zawieszenia co SUV, Hyundai Kona. Wszystkie 3 samochody mają być produkowane ze sportowym pakietem Hyundai N Performance.
i30-tka N AWD prawdopodobnie otrzyma też więcej mocy. Obecnie przednionapędową wersję napędza 2-litrowa jednostka z turbo o mocy 270 KM. Samochód ma być rynkowym rywalem dla Volkswagena Golfa R, który z napędem 4×4 dysponuje mocą 310 KM. Niewykluczone, że będzie to spójne z nową generacją samochodów WRC, które od 2022 r. mają wykorzystywać nadwozia segmentu C (obecnie Hyundai wystawia w WRC mniejszy model i20).
Liderzy WRC i WTCR zagrali w reklamie Hyundaia i30 Fastback N. Padł rekord
Rozwój napędu na obu osi już jakiś czas temu zapowiedział globalny szef Hyundai N, Albert Biermann. Także dział badawczo-rozwojowy Namyang pod Seulem potwierdził, że priorytetem stanowi napęd AWD. Prawdopodobnie będzie on dostępny jedynie z dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów.