Przyszły dominator Formuły E?
W strefie e-mobilności zaprezentowany zostanie prototyp samochodu, którym Porsche będzie rywalizować w mistrzostwach Formuły E od sezonu 2019/2020. Będzie to w pełni fabryczny program marki, która w swoim portfolio ma nie tyle serię tytułów mistrzowskich, co wyraźną dominację w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC), w tym prestiżowe triumfy w 24 godzinach Le Mans. Kilka dni temu udany shakedown Sparka z podzespołami Porsche przeprowadził kierowca fabryczny Neel Jani, rezygnujący z dalszego udziału w sezonie WEC (poświęci się rozwojowi programu w FE).
Formuła E będzie dla Porsche pole doświadczalnym do rozwoju zaawansowanych technologii dla samochodów elektrycznych. Ten segment wkórtce stanie się jednym z najistotniejszych w strukturach marki. Już jesienią do sprzedaży trafi w pełni elektryczny Taycan. Z kolei przed tygodniem Porsche zapowiedziało, że model Macan w następnej odsłonie także będzie 100% elektrykiem. Bycie liderem w tej branży wiąże się bezpośrednio z rozwojem technologii dla potrzeb motorsportu.