Wcześniej szef zespołu, Tommi Makinen sugerował, że 25-latek otrzyma czwarty samochód w wybranych rajdach WRC, być może już na Rajd Szwecji. Ostatecznie kierowca z Aichi zaliczy nim śnieżny Itaralli (1-2 marca) oraz szutrowy Riihimaki ralli (24-25 maja).
Na prawy fotel wraca Daniel Barritt, który ostatnio pilotował Elfyna Evansa (nadal nie ma potwierdzonego miejsca na sezon 2019). Załoga Katsuta/Barritt ma pojawić się także na 13 z 14 rund WRC 2 (bez końcowego Rajdu Australii, choć zaznaczono, że harmonogram może jeszcze ulegać ewentualnym modyfikacjom). Japończyk tak jak dotychczas będzie prowadził Forda Fiestę R5 z Tommi Makinen Racing.
Takamoto Katsuta: Jestem niezwykle wdzięczny Marko Salminenowi, który był moim pilotem przez 2 lata [dołączył od Teemu Suninena z M-Sportu, red.]. Walczyliśmy razem w niezliczonej ilości trudnych momentach. Dzięki niemu mogłem rozwinąć się do poziomu, jaki prezentuję dzisiaj. Od następnego sezonu ponownie utworzę parę z Danielem Barrittem, z którym jeździłem w 2016 r. Daniel postanowił podjąć ponowne wyzwanie przy moim boku i jestem podekscytowany możliwością pokazania mu, jakie postępy uczyniłem przez ostatnie 2 lata. Rally Challenge Program [program szkoleniowy dla juniorów Toyoty, red.] został wzmocniony i czeka na mnie jeszcze większy rygor. Jednocześnie jestem zdeterminowany, aby wycisnąć z siebie wszystko co możliwe i jestem przekonany, że będę w stanie znacząco się rozwinąć. Kolejny sezon pomoże mi przygotować się na przyszłość. Zrobię co w mojej mocy, aby pokazać, że jestem w stanie rywalizować w każdym rajdzie na najlepszym możliwym poziomie, a także wykorzystać każde zawody jako kolejny krok naprzód.
Tommi Makinen: Rozwój Katsuty był bardzo imponujący przez ostatnie 3,5 roku, od kiedy jest z nami. Teraz wchodzimy na kolejny poziom z rozszerzonym programem w WRC 2, jednocześnie dając możliwość zaznajomienia się z samochodem WRC w dwóch rundach mistrzostw Finlandii. Celami na nadchodzący sezon dla Katsuty będzie zrozumienie jak ważne jest równe tempo i rozkład pracy podczas długich rund WRC, budowanie pewności, nauka radzenia sobie z presją i wejście na profesjonalny poziom WRC. W Rajdzie Monte Carlo jego głównym celem będzie odzyskanie komfortu jazdy po przerwie i ponowne zgranie się z pilotem, Danielem Barrittem. Jeździli już razem na początku programu, więc znają się, ale nie będziemy wywierać na nich presji na Monte. Zdobywanie punktów do mistrzostw w WRC 2 [należy nominować 7 rajdów] rozpocznie się w Szwecji, gdzie Katsuta odniósł w zeszłym roku swoje niezwykłe zwycięstwo.