Porsche wysłało zatem produkcyjną 911-tkę GT2 RS do zespołu Manthey Racing (niemiecki producent ma w nim większościowe udziały), które posiada rekord 6 wygranych w 24 godzinach Nurburgringu. Specjaliści od wymagającej trasy w górach Eifel pomogli w lepszym dopasowaniu podwozia i aerodynamiki seryjnego samochodu, aby było w stanie szybciej pokonać kultowe Nordschleife.
Za kierownicą zasiadł Lars Kern, inżynier rozwojowy, ale doświadczony kierowca z wyścigów VLN, znający Nurburgring jak własną kieszeń. W efekcie Porsche 911 GT2 RS MR na oponach Michelin Pilot Sport Cup 2 już w pierwszym podejściu okazało się szybsze o 4,67 sekundy od Lamborghini Aventadora LP 770-4 Superveloce Jota na Pirelli P Zero Corsa. Nowy rekord 20,6-kilometrowej pętli w Zielonym Piekle dla „street legalów” to obecnie 6 minut i 40,3 sekundy.
https://www.youtube.com/watch?v=2ror87RYTqE
Współpraca z Manthey Racing sprawiła, że nabywcy Porsche 911 GT2 RS mogą teraz zamówić specjalny fotel wyścigowy, który był wykorzystany podczas bicia rekordu. Modyfikacja nie przyniosła żadnej przewagi w masie samochodu.