Liczba uruchomionych stacji ładowania IONITY wzrosła tym samym do 16. Kolejne 29 pozostaje w budowie. Docelowo, do 2020 r., sieć będzie się składać z 400 stacji ultraszybkiego ładowania zainstalowanych przy głównych drogach europejskich. Punkty IONITY pozwolą na naładowanie baterii samochodów elektrycznych kolejnych generacji w ciągu 10 minut.
IONITY to powstająca w Europie sieć stacji szybkiego ładowania, którą budują wspólnie BMW, Daimler, Ford oraz Grupa Volkswagena (Audi i Porsche). Shell ogłosił dołączenie do projektu w listopadzie 2017 r. Partnerami konsorcjum zostały również m.in. takie podmioty jak Enel, Tank & Rast i Circle K.
Oprócz partnerstwa z IONITY, Shell zainwestował w elektromobilność m.in. poprzez nabycie holenderskiej firmy NewMotion, która jest operatorem jednej z największych sieci ładowania pojazdów elektrycznych na Starym Kontynencie. Shell instaluje ponadto ładowarki pod logo Shell Recharge w Wielkiej Brytanii, Holandii oraz Chinach.
Koncern został partnerem IONITY we Francji, Belgii, Holandii, Czechach, na Węgrzech, Polsce, Słowacji, Słowenii i Wielkiej Brytanii. Ładowarki HPC będą uruchomione na 80 stacjach paliw należących do Shella.
Źródło: Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych – ORPA.PL