Krzysztof Wicentowicz zapewnił sobie wystarczającą liczbę punktów na jedną rundę przed końcem sezonu. Drugą lokatę wydaje się mieć w kieszeni zespół Konrad Sznajder/Tomasz Mroczek, ale matematyczne szanse mają jeszcze Magdalena Zając i Kazimierz Ruszel oraz Mariusz Pietrzycki i Kamil Nowak. W Szczecinku do zdobycia jest 20 punktów, więc wszystko jest możliwe.
Konrad Sznajder: W zeszłym roku ten rajd był dla nas bardzo szczęśliwy. Wygraliśmy wszystkie odcinki specjalne i do mety dojechaliśmy bez przygód. Mam nadzieję, że teraz będzie podobnie i w tej końcówce sezonu nie przytrafi się nic pechowego.
Na liście zgłoszeń Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych Baja Szczecinek widnieje 19 załóg, z czego 5 w Dacia Duster Elf Cup 2018. Rajd rozpocznie się w piątek uroczystą ceremonią w centrum miasta. Z rampy startowej uczestnicy wyruszą na 4-kilometrowy prolog, a w sobotę trzykrotnie pokonają 65-kilometrową próbę na poligonie w Czarnem.
Lista zgłoszeń DDEC – Baja Szczecinek
209. Krzysztof Wicentowicz/Bartłomiej Boba
211. Konrad Sznajder/Tomasz Mroczek
212. Mariusz Pietrzycki/Kamil Nowak
215. Magdalena Zając/Kazimierz Ruszel
216. Patrycja Brochocka/Michał Ogórek
Klasyfikacja punktowa po 4 rundach
1. Krzysztof Wicentowicz/Bartłomiej Boba (75 pkt)
2. Konrad Sznajder/Tomasz Mroczek (50 pkt)
3. Magdalena Zając/Kazimierz Ruszel (36 pkt)
4. Mariusz Pietrzycki/Kamil Nowak (35 pkt)
5. Jan Kozioł/Piotr Greguła (31 pkt)
6. Patrycja Brochocka (18 pkt)
7. Tadeusz Rzeżuchowski/Wojciech Jermakow (16 pkt)
8. Wojciech Furman/Michał Augustyniak (12 pkt)
=. Dawid Urban/Daniel Siatkowski (12 pkt).
Dacia Duster Elf Cup 2018 rozgrywany jest w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych, z odrębną klasyfikacją i nagrodami finansowymi. Uczestnicy pucharu ścigają się identycznymi samochodami, mają zapewnione wsparcie serwisowe doświadczonych mechaników Overlimit i Hołowczyc Racing oraz mogą korzystać z rad Krzysztofa Hołowczyca.
Rajdówki zbudowane zostały na bazie aut seryjnych z silnikami 1.5 dCi i startują w grupie S2, w której dopuszczone są ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki temu rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów. Sponsorem tytularnym pucharu jest marka Elf, partnerem wspomagającym jest firma ZAP Sznajder Batterien. Organizatorem Dacia Duster Elf Cup są: Renault Polska, Polski Związek Motorowy, Overlimit Motors i Hołowczyc Racing.