Pierwszy raz tego rodzaju przyszłościowe rozwiązanie Volkswagen prezentuje podczas odbywającego się w Wiedniu sympozjum na temat silników – jednego z najważniejszych na świecie kongresów poświęconych współczesnej i przyszłej technice samochodowej.
– Dzięki elektryfikacji konwencjonalnych układów napędowych będziemy nadal zmniejszać zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji, a jednocześnie zwiększać komfort i właściwości dynamiczne naszych aut – stwierdził dr Frank Welsch, Członek Zarządu ds. Rozwoju Technicznego marki Volkswagen. – Tę szeroką ofensywę w dziedzinie elektryfikacji rozpoczynamy od naszego tradycyjnie najważniejszego modelu. Do Golfa. Nowa i przystępna cenowo „łagodna” hybryda z instalacją o napięciu 48V toruje drogę nowej technologii do klasy aut produkowanych na masową skalę.
Volkswagen łączy silnik spalinowy z tzw. 48-woltowym rozrusznikiem, napędzanym paskiem i z akumulatorem 48V. To wydajne połączenie będzie w przyszłości otwierać drogę do świata hybryd Volkswagena. Układ ten umożliwia zgromadzenie znacznie większej ilości energii, np. w wyniku rekuperacji podczas hamowania.
Łagodna 48-woltowa hybryda umożliwia „żeglowanie” przy całkowicie wyłączonym silniku spalinowym, a to z kolei pozwala zaoszczędzić do 0,3 litra paliwa na 100 km. Ponadto dzięki funkcji elektrycznego zwiększania mocy (funkcja boost) rozwiązanie to zapewnia większe dynamikę i komfort podczas ruszania z miejsca.