7 prestiżowych samochodów, które dzisiaj kupisz za grosze

7 prestiżowych samochodów, które dzisiaj kupisz za grosze

Podaj dalej

Na rynku jest wiele samochodów tak niesamowitych, że na ich widok mózg staje w poprzek. Niestety większość z nas może o nich tylko pomarzyć ze względu na zbyt wysokie ceny. Ale zawsze jest jakaś alternatywa. Jest przecież wiele samochodów, które podobne emocje wywoływały kilkanaście lat temu, a dzisiaj ich ceny są całkiem przystępne. Ale trzeba przy tym uważać, żeby nie władować się na minę.

Szukacie taniego samochodu, który przykuwa spojrzenia i dostarcza frajdy z jazdy? Jeśli macie w sobie coś z dużego dziecka, to może zainteresuje Was któryś z poniższych modeli. Ale ostrzegam, że  rzeczownik „dziecko” nie jest tutaj przypadkowy, bo trzeba być też trochę niedojrzałym, żeby wiele z tych samochodów kupić. Oto, dlaczego.

Mazda RX-8

Wystarczy spojrzeć na to auto, żeby się w nim zakochać. Niesamowite jest to, że rewelacyjny wygląd RX-8 idzie w parze z nieprzyzwoicie niską ceną. Mazdę można dzisiaj kupić już za kwotę 10 tys. złotych. Szkoda tylko, że awaryjność tego auta – a konkretniej znajdującego się w nim silnika Wankla – obrosła już legendą. Jednostka napędowa lubi spalać olej, a do tego łatwo zalać w niej świece. Naprawy tego ustrojstwa mogą generować bardzo wysokie koszty. Dodatkowo Mazda często prosi się o tankowanie.

Porsche Boxster

Widok Porsche na ulicy zawsze robi wrażenie, a Boxster robi dodatkową robotę dzięki wyglądowi zbliżonemu do 911. Pierwszą generację tego modelu można kupić za około 30 tys. złotych i trzeba przyznać, że za model, który uratował Porsche od zapaści, to dość niewygórowana kwota. Niestety nie jest to model, który słynąłby z bezawaryjności – szczególnie, gdy mowa o dość wiekowej pierwszej generacji. Oprócz napraw mechanicznych, trzeba się liczyć z dodatkowymi usterkami, jak np. przetarciami dachu czy psującymi się klamkami.

Jaguar XJS

Widok zadbanego Jaguara XJS robi wrażenie. Co więcej, ceny tego samochodu, który kojarzy się z furą za milion dolarów, zaczynają się już od 20 tys. zł. Oczywiście taki pojazd będzie daleki od stanu idealnego i na pewno będzie miał sporo lat na karku. Warto w tym miejscu wspomnieć, że XJS był produkowany przez 22 lata! Przeciwnicy powiedzą, że to nieudany następca kultowego E-Type’a, ale nie zmienia to faktu, że każdy Jaguar pozwala skutecznie wyróżnić się na ulicy.

Jaguar X-Type

A jeśli nie XJS, to może X-Type? Samochód ma bardziej współczesny wygląd, również może się pochwalić emblematem drapieżnego kota i jest jeszcze tańszy. Ceny są wręcz nieprzyzwoicie niskie i zaczynają się od 5 tys. zł za 14-letnie egzemplarze! Niestety, obiegowa opinia głosi, że kupno tego auta jest równoznaczne z podpisaniem na siebie wyroku. X-Type ma ogromne problemy z korozją, posiada wadliwe silniki benzynowe i jeszcze gorsze diesle. Kupując najtańszy egzemplarz, trzeba mieć przynajmniej trzy razy tyle w portfelu, żeby dokonać niezbędnych napraw.

Strony:

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News