Nowozelandczyk pozostaje związany z koreańską marką, z którą w Rajdowych Mistrzostwach Świata ostatni raz wywalczył 2. miejsce w Rajdzie Australii. Zwycięzca 1 rundy WRC będzie rywalizował w kategorii GRC Titans, gdzie bazą jest identyczna dla wszystkich konstrukcja Pantera RX6 (odpowiednik Supercars z World RX). Samochód będzie posiadał body kit Hyundaia i30.
Hayden Paddon: Jeździłem w rajdach od dłuższego czasu, więc rallycross nie będzie dla mnie czymś zupełnie nowym, ale będę musiał przyzwyczaić się do innych samochodów obok mnie. GRC Europe będzie nowym wyzwaniem i nie mogę się doczekać by je podjąć.
31-latek jest kolejnym znanym zawodnikiem, który zdecydował się na nowy cykl po braciach Hansen. Kevin i Timmy rywalizowali do tej pory w Rallycrossowych Mistrzostwach Świata w barwach fabrycznej ekipy Peugeota. Ojciec szwedzkich kierowców, Kenneth Hansen zamierza pozostać w World RX ze swoim zespołem.
Od początku ogłoszenia organizacji GRC Europe w projekt byli zaangażowani Alexander Wurz i Toomas Heikkinen, którzy także pojawią się na pola startowych. Inicjatorem Global Rallycross Europe jest Max Pucher, który postanowił powołać nowe mistrzostwa w odpowiedzi na elektryfikację kategorii Supercars w World RX.
Inauguracja sezonu jest na ostatni weekend czerwca we francuskim Dreux. Na początku maja zostaną przeprowadzone testowe zawody na MJP Racing Arena w Fuglau. Transmisje z niedzielnych finałów będą pokazywane w telewizji Eurosport 1. Dodatkowe relacje na żywo będą dostępne w usłudze Eurosport Player.
Nowy kalendarz Global Rallycross Europe 2019. Rywal World RX ma się coraz lepiej