Auto zyskało przede wszystkim na mocy, ponieważ 4-litrowa jednostka będzie mieć teraz 550 KM (poprzednio 500). Inne poważne zmiany dotyczą aerodynamiki i bepieczeństwa. Z drogowych aut najbliżej mu do Porsche 911 GT3 RS, gdzie zastosowano niemal identyczny silnik. W wyczynowej wersji mamy jednak znacznie lepsze właściwości jezdne oraz szerszy zakres obrotów. Warto zauważyć, że w drogowej wersji każdy może sprawdzić się za kierownicą tego auta w przypadku skorzystania z programu szkoleniowego Porsche Driving Experience.
Moc przenoszona jest na tylne koła za pomocą 6-stopniowej skrzyni sekwencyjnej z łopatkami przy kierownicy. Dla zmniejszenia wagi w nadwoziu wykorzystano aluminium, stal i tworzywa sztuczne wzmocnione włóknem węglowym. Szyby wykonano z poliwęglanu, a ciekawostką jest fakt wykorzystania klimatyzacji, której próżno szukać w samochodach przygotowanych do sportu.
Pierwsze egzemplarze trafiają do klienckich zespołów w grudniu tego roku. Będzie to prawdopodobnie ostatni GT3 R w tej generacji modelu 911.
Tekst: Marcin Zabolski
Tagi: Porsche, Porsche Driving Experience, Porsche Polska, Michelin