Wszystkie przyszłe samochody Volvo będą korzystać z jednej technologii. To przełomowe podejście w branży

Podczas Dnia Rynków Kapitałowych Volvo Cars ujawniło nowe, przełomowe podejście do technologii. Ma ono zdefiniować przyszłość szwedzkiej firmy, kierując wszystkie wysiłki inżynieryjne w jednym kierunku: tworzenia samochodów, które z czasem będą coraz lepsze. Począwszy od EX90, wszystkie przyszłe samochody elektryczne Volvo będą oparte na tym samym podstawowym rdzeniu. 

Volvo ES90, for life in balance
Podaj dalej

Materiał powstał przy płatnej współpracy z firmą Volvo Cars

Wszystkie elektryczne Volvo z tą samą technologią 

Volvo 90/90 Day
fot. Volvo Cars

Duży, elektryczny SUV rozpoczął ważny etap w rozwoju szwedzkiego producenta. Począwszy od EX90, wszystkie elektryki Volvo będą oparte na tym samym rdzeniu systemów, modułów, oprogramowania i sprzętu, zwanym zestawem technologii Volvo Cars Superset. To pojedyncza baza technologii i oprogramowania, która zawiera wszystkie moduły, jakie znajdą się w przyszłej ofercie produktów. 

Podobnie jak zestaw bloków konstrukcyjnych, można skonfigurować go na wiele różnych sposobów. Każdy z nowych samochodów będzie wyborem lub podzbiorem bloków konstrukcyjnych z zestawu technologii Superset. A producent będzie ten zestaw stale ulepszać i rozwijać. 

Takie podejście sprawia, że samochody będą cały czas coraz lepsze. Praca inżynierów będzie skupiona na ulepszaniu i rozwijaniu tylko jednego zestawu technologii. Oznacza to, że praca nad EX90 przyniesie bezpośrednie korzyści dla ES90. A prace nad ES90 będą kontynuowane zarówno przy rozwoju EX60, jak i po nim. A także przy ulepszeniu EX90, które już będzie znajdowało się w rękach klientów. 

Volvo EX30 / wnętrze
fot. Volvo Cars

Stos technologiczny daje zupełnie nowe możliwości 

Anders Bell, dyrektor techniczny w Volvo Cars:Stos technologiczny Superset firmy Volvo Cars to prawdziwy przełom. Pozwala skierować cały nasz wysiłek inżynieryjny w jednym kierunku, który napędza wszystkie nasze produkty, zamiast pracować nad konkretnymi projektami samochodowymi. Nasi inżynierowie będą pracować nad jednym supersetem, stale go ulepszając, rozwijając i rozszerzając jego możliwości i funkcje. Pozwala to na drastyczną poprawę jakości, szybsze wprowadzenie na rynek i ciągłe ulepszanie samochodów dla naszych klientów. 

Ta zmiana zdaniem firmy jest co najmniej tak samo znacząca, jak zmiana w kierunku elektryfikacji. Ma ona wpływ na wszystko, co jest podłączone do układu elektrycznego samochodu, a potencjalne korzyści są „nieograniczone”. 

Volvo
Volvo

W osiągnięciu swoich celów ma pomóc zupełnie nowa platforma SPA3. Po raz pierwszy pojawi się ona w nadchodzącym, całkowicie elektrycznym SUV-ie EX60. Opiera się na wielu elementach starszej SPA2, ale wprowadza kilka kluczowych ulepszeń. Przede wszystkim, ma ulepszone możliwości obliczeniowe rdzenia, a jej architektura jest dużo bardziej skalowalna od poprzednika. Oznacza to, że producent będzie mógł na niej zbudować samochody większe niż EX90 i mniejsze niż EX30 – przy użyciu tej samej bazy technologicznej. 

Volvo: – Dzięki skalowalnej architekturze SPA3 tworzymy zwiększone synergie i poprawiamy wydajność technologiczną, jeśli chodzi o obliczenia rdzenia, baterie, silniki elektryczne, megacasting i produkcję modułową – wszystkie te czynniki przyczyniają się do znacznego obniżenia kosztów produkcji samochodów.

Przeczytaj również