Neuville zaciekle atakował na Power Stage’u, wypadając nawet poza drogę, ale ostatecznie pokonał Ogiera o 1,5 sekundy i po pokonaniu ponad 314 kilometrów oesowych pokonał mistrza świata o 0,7 sekundy (dokładnie tyle, ile tracił do niego po pierwszym międzyczasie!). Zaraz za metą Ogier pogratulował pasjonującej walki Belgowi, który powiększył przewagę w mistrzostwach do 27 punktów.
Dodatkowe punkty na niespełna 7-kilometrowym Power Stage zdobyli Ott Tänak (Toyota), Andreas Mikkelsen (Hyundai) i Elfyn Evans (M-Sport Ford). Szósty na końcowym oesie, Esapekka Lappi sięgnął po pierwsze podium w tym sezonie, będąc najlepszym z kierowców Toyoty. Hayden Paddon nie naciskał dowożąc czwartą lokatę. Nowozelandczyk w wynikach rajdu zostawił za sobą dwóch kierowców Citroëna – Madsa Østberga, a także Craiga Breena.
Jari-Matti Latvala, który jeszcze przed ostatnim wczorajszym serwisem był trzeci, musiał zadowolić się siódmą lokatą. Punkty za jedynie dziewiąte miejsce (+3 za Power Stage) z Sardynii wywozi Ott Tänak, który mógł być ósmy, ale spóźnił się 40 sekund na PKC. Tym samym na ósmym miejscu rajd zakończył najlepszy w WRC2 Jan Kopecký. Teemu Suninen na ostatnim odcinku wypchnął z dziesiątki Martina Prokopa.
W klasyfikacji kierowców Thiery Neuville uzbierał już 149 punktów. Dorobek Ogiera po Sardynii to 122 punktu. Ott Tänak wciąż jest trzeci w mistrzostwach z 77 punktami. Esapekka Lappi awansował do czołowej czwórki (70 pkt).
Ostatni odcinek w WRC2 padł łupem Stéphane’a Lefebvre’a i Gabina Moreau (Citroën C3 R5). Drugi na OS20 Ole Christian Veiby pewnie utrzymał drugie miejsce w klasie za Janem Kopeckim. Škoda Motorsport zanotowała dublet, a najniższy stopień podium przypadł Nicolasowi Ciaminowi (Hyundai i20 R5).
Po genialnym Rajdzie Portugalii, piąte miejsce w WRC2 na Rajdzie Sardynii dowieźli Łukasz Pieniążek i Przemysław Mazur (Škoda Fabia R5), wykręcając szósty czas na Power Stage’u. Pierwszy tegoroczny występ w WRC2, Kajetan Kajetanowicz i Maciek Szczepaniak (Ford Fiesta R5) zakończyli czwartym czasem. Kierowca z Ustronia po problemach na wcześniejszych etapach finiszował ósmy w 9-załogowej stawce.
Sébastien Ogier: Próbowałem dzisiaj jak mogłem. Zawsze tracę kilka dziesiątych tu i tam. Ostatni odcinek był już mocno zniszczony i popełniłem 2 błędy, które kosztowały mnie kilka dziesiątych. To wciąż dobre punkty do mistrzostw. Przegraliśmy bitwę, ale nie wojnę. Wciąż jest jeszcze 6 rund do końca. To nie moment na panikę. Thierry miał szczęście z deszczem, ale będzie inny rajd, gdzie straci czas otwierając drogę.
Thierry Neuville: Musiałem spróbować. Chciałbym podziękować wszystkim w zespole za ich ciężko pracę podczas tego weekendu.
Esapekka Lappi: To smakuje naprawdę dobrze po wyzwaniach, jakie mieliśmy na początku roku. Mogłem być na podiim już wcześniej, gdyby nie kilka błędów.
Hayden Paddon: Oczywiście chcieliśmy więcej, ale sprawy nie zatrybiły w ten weekend. Chcieliśmy jednak czystego rajdu i mam to. To pierwszy raz w ciągu trzech lat, gdy jestem na mecie tego rajdu. Liczę, że Thierry zdoła wygrać.
Mads Østberg: Tak, jesteśmy na mecie rajdu. Nie jestem całkiem zadowolony z wielu rzeczy, które wykonaliśmy przez weekend. Dziś też nie było zupełnie komfortowo.
Craig Breen: Nie, to nie było najlepsze, co mogliśmy osiągnąć. Jest ciężko. Chciałbym być zwycięzcą, chcę być z przodu. Muszę pracować nad tym, dlaczego czemu nie udało się to przez ten weekend. Trochę więcej cierpliwości.
Jari-Matti Latvala: Zgasiłem silnik. Wjechałem za szybko w lewy zakręt. Koleiny były dość głębokie i utknąłem.
Ott Tänak: Jeżeli zostawimy za sobą te wszystkie trudne momenty to będziemy silniejsi. Na ten moment mam dobrą wiarę w nasz zespół i możecie zobaczyć, że jesteśmy szybcy.
Teemu Suninen: Cierpiałem w wolniejszych sekcjach, ale w Finlandii nie będzie żadnych takich, więc nastawiam się na walkę o podium. Mam nadzieję, że Seb jest w stanie wygrać, ponieważ to świetne pracować z nim i byłoby to dobre dla zespołu.
Elfyn Evans: Miałem problemy, aby odjechać z kilku miejsc. Ogólnie to był dość frustrujący weekend. Tak trzeba powiedzieć. Szczerze mówiąc błąd w piątkowy poranek sprawił, że dalej było już tylko ciężko.
Andreas Mikkelsen: Jazda nie była zła, ale linie były okropne. W wielu zakrętach musiałem robić własne, ponieważ samochody WRC są w stanie wyjść z niektórych lepiej [niż R5].
OS20 Sassari – Argentiera 2 (Powerstage) – 6.96 km
1. | Neuville Thierry – Gilsoul N. Hyundai i20 Coupe WRC |
4:52.9 |
2. | Ogier Sébastien – Ingrassia J. Ford Fiesta WRC |
+1.5 +1.5 |
3. | Tänak Ott – Järveoja Martin Toyota Yaris WRC |
+1.6 +0.1 |
4. | Mikkelsen Andreas – Jæger A. Hyundai i20 Coupe WRC |
+2.5 +0.9 |
5. | Evans Elfyn – Barritt Daniel Ford Fiesta WRC |
+4.3 +1.8 |
6. | Lappi Esapekka – Ferm Janne Toyota Yaris WRC |
+5.0 +0.7 |
7. | Latvala Jari-Matti – Anttila M. Toyota Yaris WRC |
+5.6 +0.6 |
8. | Suninen Teemu – Markkula Mikko Ford Fiesta WRC |
+6.9 +1.3 |
9. | Breen Craig – Martin Scott Citroën C3 WRC |
+8.1 +1.2 |
10. | Paddon Hayden – Marshall S. Hyundai i20 Coupe WRC |
+10.4 +2.3 |
11. | Østberg Mads – Eriksen Torstein Citroën C3 WRC |
+10.8 +0.4 |
12. | Lefebvre Stéphane – Moreau G. Citroën C3 R5 |
+20.1 +9.3 |
13. | Veiby O. – Skjærmoen S. Škoda Fabia R5 |
+24.8 +4.7 |
14. | Kopecký Jan – Dresler Pavel Škoda Fabia R5 |
+29.2 +4.4 |
15. | Kajetanowicz K. – Szczepaniak M. Ford Fiesta R5 |
+29.9 +0.7 |
Rajd Sardynii 2018 – wyniki końcowe
1. | Neuville Thierry – Gilsoul N. Hyundai i20 Coupe WRC |
3:29:18.7 |
2. | Ogier S. – Ingrassia J. Ford Fiesta WRC |
+0.7 +0.7 |
3. | Lappi Esapekka – Ferm Janne Toyota Yaris WRC |
+1:56.3 +1:55.6 |
4. | Paddon Hayden – Marshall S. Hyundai i20 Coupe WRC |
+2:55.2 +58.9 |
5. | Østberg Mads – Eriksen T. Citroën C3 WRC |
+3:10.9 +15.7 |
6. | Breen Craig – Martin Scott Citroën C3 WRC |
+4:31.7 +1:20.8 |
7. | Latvala J. – Anttila M. Toyota Yaris WRC (SR) |
+11:22.1 +6:50.4 |
8. | Kopecký Jan – Dresler Pavel Škoda Fabia R5 |
+13:14.6 +1:52.5 |
9. | Tänak Ott – Järveoja Martin Toyota Yaris WRC (SR) |
+13:18.2 +3.6 |
10. | Suninen Teemu – Markkula Mikko Ford Fiesta WRC (SR) |
+15:30.4 +2:12.2 |
11. | Prokop Martin – Tománek Jan Ford Fiesta RS WRC |
+15:53.4 +23.0 |
12. | Veiby O. – Skjærmoen S. Škoda Fabia R5 |
+16:17.2 +23.8 |
13. | Ciamin Nicolas – de la Haye T. Hyundai i20 R5 |
+16:33.3 +16.1 |
14. | Evans Elfyn – Barritt Daniel Ford Fiesta WRC |
+17:56.5 +1:23.2 |
15. | Andolfi Fabio – Scattolin S. Škoda Fabia R5 |
+19:46.8 +1:50.3 |
16. | Pieniążek Łukasz – Mazur P. Škoda Fabia R5 |
+20:25.9 +39.1 |
17. | Dettori Giuseppe – Pisano C. Škoda Fabia R5 |
+21:48.5 +1:22.6 |
18. | Loubet P. – Landais V. Hyundai i20 R5 |
+23:25.3 +1:36.8 |
19. | Mikkelsen Andreas – Jæger A. Hyundai i20 Coupe WRC (SR) |
+25:48.3 +2:23.0 |
20. | Burger K. – van der Marel-Smart R. Škoda Fabia R5 |
+34:48.8 +9:00.5 |
21. | Guerra jr. Benito – Rozada B. Škoda Fabia R5 |
+38:55.7 +4:06.9 |
22. | Lario T. – Hämäläinen T. Peugeot 208 R2 |
+47:19.6 +8:23.9 |
23. | Kajetanowicz K. – Szczepaniak M. Ford Fiesta R5 (SR) |
+51:10.4 +3:50.8 |
24. | Lefebvre Stéphane – Moreau G. Citroën C3 R5 (SR) |
+55:39.0 +4:28.6 |
25. | Cook Louise – Davis Stefan Peugeot 208 R2 |
+1:10:53.8 +15:14.8 |
26. | Gill Gaurav – Macneall Glenn Ford Fiesta R5 (SR) |
+1:17:41.1 +6:47.3 |
27. | Brazzoli Enrico – Beltrame L. Peugeot 208 R2 (SR) |
+1:54:51.9 +37:10.8 |
28. | Piano – Pergola Jean-François Ford Fiesta RS WRC (SR) |
+2:24:36.0 +29:44.1 |