WRC: Latvala boi się cisnąć Yarisem. Domaga się poprawek

Fabryczny kierowca Toyota Gazoo Racing WRC, Jari-Matti Latvala przyznał, że po ostatnich awariach zawieszenia w Yarisie WRC, boi się nim jechać na 100%. Fin z tego powodu przedwcześnie kończył jazdę w Argentynie i Portugalii.

WRC: Latvala boi się cisnąć Yarisem. Domaga się poprawek
Podaj dalej

Uszkodzenia przedniego prawego zawieszenia po kontaktach z kamieniami wyeliminowały Fina już na pierwszym etapie ostatnich szutrowych rund Rajdowych Mistrzostw Świata. 33-latek na łamach oficjalnego portalu WRC wzywa swój zespół, aby wzmocnił samochód przed dalszą częścią sezonu.

Jari-Matti Latvala

Jari-Matti LatvalaJari-Matti Latvala: Dwukrotnie mieliśmy problem z zawieszeniem i to jest coś, co w moim odczuciu moglibyśmy poprawić. Można się trochę bać cisnąć, jechać na maksimum, gdy dwa razy spotkała mnie awaria zawieszenia. Oczywiście przejeżdżałem przez głaz, a mój styl jazdy jest nieco cięższy, ale myślę, że wciąż jest miejsce na poprawę. Wydajność auta poszła do przodu, więc teraz potrzebujemy, aby był wytrzymalszy.

Zawodnik mający na koncie najwięcej startów w WRC z obecnej stawki ma nadzieję, że techniczne trasy Rajdu Sardynii będą łatwiejsze dla Toyoty Yaris WRC. Latvala stwierdził, że głazy na wolniejszych zakrętach nie muszą wyrządzić mu krzywdy. Jednak przy dużych prędkościach stara się dopasować linię jazdy tak, aby ominąć większe kamienie, których nie brakuje na szutrowych oesach.

Jari-Matti Latvala

Kiedy upgrade Toyoty Yaris WRC?

Rajd Sardynii odbędzie się już w dniach 7-10 czerwca, dlatego Latvala nie spodziewa się, aby zespół był w stanie przygotować tak szybko skutecznych poprawek. Yaris WRC prawdopodobnie otrzyma upgrade na lipcowy Rajd Finlandii lub wrześniowy Rajd Turcji, który także będzie miał dość kamienistą trasę.

Przeczytaj również