Po tym jak Citroen Racing potwierdził, że w WRC 2019 wystawi samochody tylko dla Sebastiena Ogiera i Esapekki Lappiego, najprawdopodobniej rozeszły się drogi Sebastiena Loeba z grupą PSA. Co prawda, związany z francuskim teamem PH Sport ma w swojej ofercie Citroena C3 WRC (z tym zespołem zaliczy Rajd Dakar 2019), ale po stwierdzeniu dziewięciokrotnego mistrza świata, iż „oni nie chcą, żebym już jeździł w rajdach”, wszystko wskazuje na to, że Loeb jest zdeterminowany do zmiany otoczenia.
@SebastienLoeb na pełnym luzie przebiera w ofertach na sezon 2019. Cytowany w @AUTOhebdoSPORT "Oni @CitroenRacing już nie chcą, żebym jeździł w rajdach" oznacza, że w Satory wszystkich krótko trzyma @SebOgier, jeżeli grupa PSA wypuszcza spod swoich skrzydeł legendę #WRC pic.twitter.com/Nm7sg1lqPC
— Marcin Zabolski (@MarcinZabolski) December 2, 2018
Warto przypomnieć, iż Loeb od dłuższego czasu powtarza, że nie chce wracać na pełen sezon. Tego z kolei wstępnie oczekiwano w Citroenie. Takie możliwości daje jednak Hyundai, który wciąż nie potwierdził pełnej obsady na przyszły sezon. Koreański team był w minionym tygodniu na firmowym zakończeniu sezonu w Seulu. Po imprezie ogłoszono jednak tylko skład na wyścigi WTCR. Prawdopodobnie wolny status Loeba może przeciągnąć oficjalne ogłoszenie planów Hyundaia.
Team, który swoją motorsportową bazę posiada w niemieckim Alzenau już testuje Hyundaia i20 Coupe WRC w specyfikacji 2019 z myślą o styczniowym Rajdzie Monte Carlo. Na testach obecni są wicemistrzowie świata, Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul, którzy jako jedyni są całkowicie pewni zaliczenia pełnego sezonu. Mimo że kontrakt na 2019 r. posiada Andreas Mikkelsen, to mówi się o ograniczeniu jego programu po rozczarowującym sezonie. Być może mógłby dzielić auto właśnie z Loebem.
#WRC @thierryneuville @nicolasgilsoul back to the work today for Test Days new season 2019 with i20WRC ► https://t.co/wypjiBsaCb pic.twitter.com/oEw0YD0LDI
— Planetemarcus (@planetemarcus) December 4, 2018
Warto przypomnieć, że hiszpański dziennik AS donosi z kolei, iż Dani Sordo otrzymał zapewnienie startu w 10 rundach WRC 2019. To oznaczałoby wolne miejsce w 4 rundach. To także brzmi atrakcyjnie dla Loeba, choć tutaj bardziej stawia się na juniora Hyundaia, Jariego Huttunena. Tak mały program wyklucza raczej angaż Haydena Paddona, którego dotychczasowy pilot Sebastian Marshall oficjalnie przeszedł do Toyoty, aby dyktować Krisowi Meeke’owi.