WRC: Hyundai idealnym miejscem dla Sebastiena Loeba?

WRC: Hyundai idealnym miejscem dla Sebastiena Loeba?

89 interakcji

Podaj dalej

Jerome Bourret na łamach dzisiejszego wydania L’Equipe spekuluje, że Sebastien Loeb może w przyszłorocznym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata zaliczyć kilka startów w Hyundaiu i20 Coupe WRC.

Po tym jak Citroen Racing potwierdził, że w WRC 2019 wystawi samochody tylko dla Sebastiena Ogiera i Esapekki Lappiego, najprawdopodobniej rozeszły się drogi Sebastiena Loeba z grupą PSA. Co prawda, związany z francuskim teamem PH Sport ma w swojej ofercie Citroena C3 WRC (z tym zespołem zaliczy Rajd Dakar 2019), ale po stwierdzeniu dziewięciokrotnego mistrza świata, iż „oni nie chcą, żebym już jeździł w rajdach”, wszystko wskazuje na to, że Loeb jest zdeterminowany do zmiany otoczenia.

Warto przypomnieć, iż Loeb od dłuższego czasu powtarza, że nie chce wracać na pełen sezon. Tego z kolei wstępnie oczekiwano w Citroenie. Takie możliwości daje jednak Hyundai, który wciąż nie potwierdził pełnej obsady na przyszły sezon. Koreański team był w minionym tygodniu na firmowym zakończeniu sezonu w Seulu. Po imprezie ogłoszono jednak tylko skład na wyścigi WTCR. Prawdopodobnie wolny status Loeba może przeciągnąć oficjalne ogłoszenie planów Hyundaia.

Team, który swoją motorsportową bazę posiada w niemieckim Alzenau już testuje Hyundaia i20 Coupe WRC w specyfikacji 2019 z myślą o styczniowym Rajdzie Monte Carlo. Na testach obecni są wicemistrzowie świata, Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul, którzy jako jedyni są całkowicie pewni zaliczenia pełnego sezonu. Mimo że kontrakt na 2019 r. posiada Andreas Mikkelsen, to mówi się o ograniczeniu jego programu po rozczarowującym sezonie. Być może mógłby dzielić auto właśnie z Loebem.

Warto przypomnieć, że hiszpański dziennik AS donosi z kolei, iż Dani Sordo otrzymał zapewnienie startu w 10 rundach WRC 2019. To oznaczałoby wolne miejsce w 4 rundach. To także brzmi atrakcyjnie dla Loeba, choć tutaj bardziej stawia się na juniora Hyundaia, Jariego Huttunena. Tak mały program wyklucza raczej angaż Haydena Paddona, którego dotychczasowy pilot Sebastian Marshall oficjalnie przeszedł do Toyoty, aby dyktować Krisowi Meeke’owi.

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News