Jazdy odbywają się w Mäntyharju. Nowy pakiet zarejestrowano tylko w poniedziałek. W pozostałe dni wykorzystywano dotychczasowe części. Zmiany obejmują większe kanały wylotowe powietrza na błotnikach oraz powiększony dyfuzor. W nowej wersji inne są także lusterka boczne. Do tej pory nie udało się zarejestrować jednak najważniejszej modyfikacji aerodynamiki – tylnego spojlera, nad którym prace prowadzono w Stanach Zjednoczonych wraz z Ford Performance.
Malcolm Wilson, szef M-Sport Ford World Rally Team: Mamy pewne części, które będą w Finlandii i rzecz jasna mamy nadzieję, że przyniosą poprawę. Zwłaszcza aerodynamiczną. Zaufajcie mi, z pewnością zauważycie różnicę w tym, co mamy na samochodzie. Wykonaliśmy prace nad tylnym skrzydłem w tunelu aerodynamicznym w Charlotte, gdy samochodu tu nie było. Od tamtego czasu chłopaki ciężko nad tym pracowali. To będzie duża zmiana dla nas, jeśli chodzi o tył.
Prace nad aerodynamiką mają pozwolić Sébastienowi Ogierowi na skuteczniejszą walkę o mistrzostwo świata z Thierrym Neuvillem. Kierowca Hyundaia i20 WRC zyskał w punktacji dość komfortową przewagę 27 punktów. W pierwszej połowie sezonu można było także odnieść wrażenie, że w bezpośredniej walce lepszymi osiągami dysponuje Hyundai.