Zdaniem Norwega, który w roli fabrycznego kierowcy zastąpił w połowie sezonu Krisa Meeke’a, mocna poprawa przedniego zawieszenia pozwoli odblokować potencjał drzemiący w Citroënie C3 WRC. Wcześniej w tym roku francuski zespół wykorzystał token homologacyjny na zmianę tylnej geometrii przed Rajdem Argentyny. Decyzja o wprowadzeniu poprawki zapadnie po przyszłotygodniowych testach przed Rajdem Finlandii, który odbędzie się w ostatni weekend lipca.
Mads Østberg: Jesteśmy do tego pozytywnie nastawieni. To jedna z wielkich rzeczy, na które patrzymy od jakiegoś czasu i już testowałem to w Portugalii i Hiszpanii. Filozofia samochodu się zmienia. Widzieliśmy, że zespół przygotował nową geometrię tyłu dla samochodu, ale przód za tym nie podążył. Wprowadzenie tych nowych ustawień oznaczałoby, że auto będzie mogło być bardziej miękkie, a przy tym zachować dobry poziom przyczepności. W naszym przypadku zawsze walczyliśmy z przyczepnością względem reaktywności. Wcześniej, gdy chcieliśmy, aby samochód szybciej reagował, traciliśmy nieco przyczepności.
Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team to jedyny zespół WRC, który nie wygrał w tym roku żadnego rajdu. Z rozegranych 133 odcinków specjalnych na 6 rajdach, kierowcy Citroëna byli najszybsi tylko na 12, z czego 3/4 wyniku to zasługa wyrzuconego już Krisa Meeke’a. Zespół z Wersalu zajmuje czwarte, ostatnie miejsce w klasyfikacji producentów WRC po 6 rundach.