Program M-Sportu uratowany. Znamy już (niemal) wszystkie klocki układanki

Jeszcze na początku tygodnia Malcolm Wilson żalił się, że program WRC nadal nie jest potwierdzony i być może zabraknie teamu z Dovenby na starcie sezonu 2019. Gdyby tak się stało, byłby to precedens – M-Sport i Wilson obecni są bowiem na najwyższym szczeblu rywalizacji nieprzerwanie od 1997 roku. To takie Ferrari Rajdowych Mistrzostw Świata.

Program M-Sportu uratowany. Znamy już (niemal) wszystkie klocki układanki
Podaj dalej
Malcolm Wilson prawdopodobnie po raz kolejny uratuje program WRC. Po dwóch tłustych latach z Sebastienem Ogierem, sezon 2019 zapowiada się dla ekipy z Dovenby raczej mizernie.

Wszystko wskazuje na to, że ciemne chmury, jakie zawisły nad M-Sportem zostały rozwiane i ekipa dysponująca Fiestami RS WRC zgłosi się do styczniowego Rajdu Monte Carlo oraz do całych mistrzostw. I to z trzema samochodami!

Teemu Sunninen jako jedyny miał wiążący kontrakt z M-Sportem na sezon 2019. Oczywiście pod warunkiem, jeżeli brytyjska ekipa przystąpi do mistrzostw producentów 2019.

Jak już wielokrotnie pisaliśmy, do Teemu Suninena, który miał wiążący kontrakt z M-Sportem dołączy bowiem (lub raczej zostanie) Elfyn Evans. Za kierownicą trzeciego Forda pojawi się prawdopodobnie Pontus Tidemand, który rozstał się nie tylko z fabryczną ekipą Skody, ale i wspierającą go grupą menedżerską Even Management. Szwedzki pasierb Henninga Solberga jest zresztą jedyną nową postacią w świecie WRC i również jako jedyny nie podał nazwiska pilota, z którym będzie współpracował. Wiadomo tylko, że rozstał się z Jonasem Anderssonem – przyszłorocznym umysłowym Ole Christiana Veibiego, który zapowiedział starty w WRC 2 za kierownicą Volkswagena Polo R5.

Pontus Tidemand jasno zaznaczył, że jego celem jest zdobycie mistrzowskiego tytułu. W związku z tym po pięciu latach zakończył program startów w WRC 2.

Warto odnotować, że każda z czterech ekip zgłoszonych do mistrzostw producentów w jakimś stopniu zmieniła swój dotychczasowy skład. O ile w przypadku Toyoty, Hyundaia czy M-Sportu możemy mówić o lekkiej modyfikacji bądź retuszu, tak prawdziwa rewolucja nastąpiła w ekipie Citroena, do której po latach wraca mistrz świata Sebastien Ogier wspierany przez Esapekkę Lappiego.

Zespoły startujące w Rajdowych Mistrzostwach Świata 2019

Toyota Gazoo Racing

Ott Tanak / Martin Jarveoja

Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila

Kris Meeke / Seb Marshall

Hyundai Motorsport

Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul

Andreas Mikkelsen / Anders Jaeger

Sebastien Loeb / Daniel Elena

Dani Sordo / Carlos Del Barrio

Citroen Racing

Sebastien Ogier / Julien Ingrassia

Esapekka Lappi / Janne Ferm

M-Sport

Teemu Sininen / Marko Salminen

Elfyn Evans / Scott Martin

Pontus Tidemand / ???

Przeczytaj również