W salonach Toyoty łapią się za głowy. Sprzedaż tego SUV-a Volvo eksplodowała tak bardzo, że w Polsce takie tempo jest za mocne nawet dla C-HR

Polacy w kwietniu tłumnie ruszyli do salonów samochodowych. O ile nikogo nie dziwi, że w czołówce mamy Toyotę czy Skodę, to do rangi sensacji urasta forma Volvo. Jej bestsellerowy SUV po 20 dniach kwietnia jest na podium całego rynku, a strata do najlepszych jest wciąż niewielka.

Volvo XC60
Podaj dalej

Volvo XC60 rozbiło bank w kwietniu

Z najnowszego raportu Instytutu Samar wiemy, że w dniach 1-20 kwietnia zarejestrowano w Polsce 29 487 nowych aut osobowych. To wzrost o 8,6 proc. względem pierwszych dwóch dekad kwietnia 2024 r., gdy było tyle samo dni roboczych (14). Rynek osobówek napędzają oczywiście firmy (19 634 rejestracje), ale osoby fizyczne (9 853 szt.) zarejestrowały o 14,6 proc. więcej pojazdów. Od 1 stycznia do 20 kwietnia 2025 r. licznik nowych rejestracji aut osobowych to już 171 583 szt. (+3,5 proc. r/r).

Nowy SUV Volvo XC60 2026 lifting
Volvo XC60. // fot. materiały prasowe

Najbardziej interesująco przedstawia się kwietniowy ranking marek. Po dwóch dekadach tego miesiąca z pozoru mamy równowagę w kosmosie. Prowadzi zatem Toyota Corolla (1 029 szt.), a goni ją Skoda Octavia (947 szt.). Jednak tuż za nimi plasuje się nie Toyota C-HR jak w poprzednich miesiącach, a Volvo XC60 (844 szt.). Bestseller szwedzkiej marki imponował już rejestracjami po 10 dniach kwietnia, po czym niemal podwoił swój wynik. Zapowiada się rekordowy miesiąc dla tego modelu w Polsce.

Miesiąc znowu wygra Toyota

W rankingu marek prowadzi oczywiście Toyota, która prawie osiągnęła pułap 5 tys. rejestracji w miesiącu (4 990 szt.). Niezły rezultat ma też Skoda, która po 20 dniach ma 3 064 rejestracje. Podium uzupełnia Volkswagen, który w kwietniu przekroczy zapewne 2 tys. rejestracji (już 1 969 szt.). Top 5 tworzą na razie Kia oraz BMW, co może sugerować, że będzie to mocny miesiąc dla całego segmentu premium.

Toyota Corolla
Toyota Corolla. // fot. materiały prasowe

Instytut Samar podkreśla, że mocno rosną chińskie marki samochodowe. Ich udział w kwietniu wynosi rekordowe 6,8 proc., a MG plasuje się obecnie na 12. miejscu. Na rekord idzie też polski rynek aut elektrycznych z udziałem 5,1 proc., mimo że nie ruszyły jeszcze wypłaty z programu „NaszEauto”.

Przeczytaj również