W Polsce wystrzeliła sprzedaż aut zużywających ok. 1 litra paliwa na setkę. Tanie nowości stają w szranki z bogatszym bestsellerem

Styczeń okazał się przełomowym miesiącem na polskim rynku samochodów zelektryfikowanych. Już dawno hybrydy plug-in nie sprzedawały się lepiej od aut w pełni elektrycznych. Wpływ na to zjawisko mogły mieć tanie nowości, które niedawno weszły do oferty niektórych producentów. Jednak na razie segmencie PHEV, Polacy wybierają sprawdzonego bestsellera.

Volvo XC60
Podaj dalej

Dlaczego hybrydy plug-in sprzedają się w Polsce lepiej?

Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w pierwszymi miesiącu 2025 r. zarejestrowano 1 532 samochody z napędem plug-in hybrid. Konstrukcje zużywające często ok. 1 litra paliwa na 100 km zazwyczaj znajdowały się w cieniu pełnych elektryków (BEV). Jednak aut na prąd w styczniu przybyło tylko 1 121 szt.

Volvo XC60 Recharged / najpopularniejsze modele PHEV
Volvo XC60. // fot. materiały prasowe

Aż 40,3-procentowa poprawa rejestracji PHEV-ów względem stycznia 2024 r. nie jest przypadkowa. Ta technologia staje się po prostu coraz tańsza. Do gry o klienta wchodzi coraz więcej marek spoza segmentu premium. W efekcie niektóre modele kupimy już za mniej niż 160 tys. zł lub niewiele drożej powyżej tego progu. To sprawia, że dla wielu klientów jest to inwestycja, którą warto ponieść dla potencjalnie niskich kosztów eksploatacji.

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf. // fot. materiały prasowe

Tanie nowości w Top 5, ale lider poza zasięgiem

Jednak zanim tanie hybrydy plug-in zaczną bić rekordy sprzedaży, to Polacy najczęściej z tą technologią uciekają się jednak do sprawdzonych firm. W styczniu najczęściej rejestrowanym PHEV-em w Polsce było Volvo XC60 Plug-In Hybrid. SUV kosztujący w tej odmianie od 269 900 zł miał już w pierwszym miesiącu aż 175 rejestracji, czyli o 430,3 proc. więcej niż na początku zeszłego roku.

Toyota C-HR 2024
Toyota C-HR. // fot. materiały prasowe

Jednak niskie ceny i sprawny marketing sprawiają, że tani rywale zaczynają być bardziej zauważalni. Wiceliderem w styczniu był bowiem Volkswagen Golf eHybrid z liczbą 131 rejestracji. Niemiecki kompakt okazał się odrobinę lepszy od japońskiego SUV-a, Toyoty C-HR Plug-in Hybrid (127 szt.). W walce o podium było też chińskie BYD Seal U DM-i (121 szt.). W czołowej piątce mieliśmy dwa chińskie modele za sprawą MG HS Plug-In Hybrid (89 szt.).

SUV BYD SEAL U DMi 2024
BYD Seal U DM-i. // fot. materiały prasowe

Dużo lepiej niż zeszły rok rozpoczął się w wykonaniu hybrydowego BMW X3 (73 szt.). Z kolei spadek o prawi 50 proc. względem stycznia 2024 r. zanotowała Toyota RAV4 Plug-In Hybrid (58 szt.), która tylko o 1 sztukę wyprzedziła siostrzanego Lexusa NX PHEV (57 szt.). Obok lidera zestawienia, w czołówce znalazł się jeszcze jeden model Volvo, czyli XC90. Flagowiec zebrał 54 rejestracje na start, czym pokonał Mercedesy Klasy GLC (48 szt.).

MG HS Plug-In Hybrid
MG HS. // fot. materiały prasowe

Volvo wysoko zawiesiło poprzeczkę

Po styczniu liderem polskiego rynku PHEV jest Volvo, które jako jedyne przekroczyło 200 rejestracji (257). Podium skompletowały marki spoza segmentu premium: Toyota (190) i Volkswagen (152). W czołowej piątce znalazły się BMW (145) i Mercedes, ale temu drugiemu po piętach depcze już BYD (121). W pierwszym miesiącu tego roku MG sprzedało w Polsce tyle samo hybryd plug-in co Audi i Lexus (po 89). Top 10 uzupełnia Hyundai z 40 rejestracjami.

Przeczytaj również