Materiał powstał przy płatnej współpracy z firmą Volvo
Nowe Volvo łączy cechy kombi i SUV-a

Najnowsze Volvo XC70 jest nieco większe i bardziej przestronne w porównaniu do modelu XC60. Szwedzki producent twierdzi, że ich SUV przejedzie aż do 200 kilometrów wyłącznie na zasilaniu elektrycznym. Samochód ma także wiele elementów wzornictwa znanych z pozostałych modeli gamie.
Tym samym Volvo przywraca na rynek nazwę, która została oficjalnie wycofana w 2016 roku, kiedy terenowa wersja V70 – XC70 – została wycofana. Jednak tym razem samochód nie będzie już masywnym, podwyższonym kombi, ale pełnoprawnym SUV-em. Obecnie rozwijany jest z myślą o rynku chińskim, jednakże producent zasugerował, że może trafić także na inne rynki.
Producent nazywa XC70 swoim pierwszym hybrydowym samochodem typu plug-in o rozszerzonym zasięgu. Oczywiście, nie jest to pierwszy PHEV w ich ofercie. Jednakże, szczegóły dotyczące układu napędowego nadal są owiane tajemnicą. Volvo obiecuje jednak, że nowy SUV będzie w stanie przejechać do 200 kilometrów na samymzasiganiu elektrycznym.
Szybkie ładowanie i 200 km elektrycznego zasięgu

SUV otrzyma skalowalną architekturę modułową Volvo o nazwie SMA. Obsługuje ona możliwości szybkiego ładowania, co nie jest standardem w przypadku hybryd typu plug-in. Na razie Szwedzi nie ujawniają więcej szczegółów. Więcej informacji poznamy wkrótce.
Podobnie jak w przypadku oryginalnego XC70, nowy model kontynuuje tradycję wszechstronnego samochodu rodzinnego. Ma on być gotowy na „wszelkiego rodzaju przygody”, nawet jeśli zamienia bardziej tradycyjne nadwozie kombi na SUV-a. Samochód jest nieco większy i bardziej przestronny od XC60, jednak zachowuje wszystkie elementy wzornictwa, do których zdążył już przyzwyczaić nas szwedzki producent. Czerpie zarówno z całkowicie elektrycznego EX90, jak i bardziej tradycyjnego XC90 z silnikiem spalinowym.
XC70 czerpie z pozostałych modeli producenta
Dominującym elementem przedniej części są znane diody LED w kształcie młotu Thora oraz duży, zaciemniony grill z aktywnymi elementami. Wydaje się, że ma nieco bardziej smukły profil od większego XC90. Z tyłu widzimy stromo pochyloną tylną szybę oraz światła w kształcie litery C zintegrowane z tylną szybą.
Hakan Samuelsson, dyrektor generalny Volvo: – XC70 oznacza nasze strategiczne wejście do segmentu hybryd typu plug-in o rozszerzonym zasięgu, idealnego pomostu do pełnej elektryfikacji. Pozwala nam utrzymać i rozwijać zrównoważone portfolio produktów, oferując jednocześnie bardzo atrakcyjną alternatywę dla klientów, którzy nie są jeszcze gotowi na w pełni elektryczne samochody. Jest to również przykład regionalizacji, w ramach której dostosowujemy się do potrzeb lokalnego rynku.