Volkswagen I D. R będzie jeszcze szybszy na tegorocznym Goodwood Festival of Speed

Volkswagen, świeżo upieczony elektryczny rekordzista Północnej Pętli toru Nurburgring, przyjedzie na tegoroczny Goodwood Festival of Speed by bronić mistrzowskiego tytułu ze swoim modelem I D. R.

I D. R ustanowił rekord toru Nordschleife wśród samochodów elektrycznych z czasem 6:05,336, poprawiając poprzedni rezultat o ponad 40 sekund. Od tego wydarzenia minęły zaledwie trzy tygodnie, a cały zespół Volkswagen Motorsport już skupiony jest w 100% na nadchodzącym „Festiwalu Prędkości”.

Niemiecki zespół wybiera się na Goodwood aby „bronić mistrzowskiego tytułu”, który uzyskał podczas zeszłorocznych niedzielnych podjazdów (Shootout Sunday) z czasem 43,86 sekundy.

Za kierownicą I D. R-a zobaczymy tego samego faceta, który ma już na swoim koncie rekordy Pikes Peak, Nordschleife i Goodwood 2018 – Romaina Dumas.

Francuz miał jednak bardzo poważnych rywali w walce o miano najszybszego zawodnika (i samochodu) Festival of Speed 2018. Najbliżej Dumasa byli Joerg Weidinger w BMW E36 V8 Judd (46,43 sek) oraz Peter Dumbreck w elektrycznym NIO EP9 (44,32 sek).

Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motorsport powiedział:

W zeszłym roku przyjechaliśmy do Goodwood zaledwie trzy tygodnie po biciu rekordu na Pikes Peak. Wówczas korzystaliśmy z takiej samej konfiguracji, jak w wyścigu górskim. W tym roku wystawimy na Goodwood naszego I D. R który będzie przygotowany specjalnie pod kątem tej trasy.

Francois-Xavier Demaison, dyrektor techniczny Volkswagen Motorsport opowiedział nieco więcej o wprowadzonych zmianach:

Udało się nam rozwinąć kolejną ewolucję naszego I D. R – wersję sprint, z mniejszymi bateriami, aby zmniejszyć masę pojazdu. Na krótki dystans zdecydowaliśmy się także przyjąć dużo bardziej agresywną strategię jeśli chodzi o zarządzanie energią. Na taki sprint jak w Goodwood potrzeba bardzo dużo energii w bardzo krótkim czasie.

Tak więc, czy I D. R znów sięgnie po najwyższe laury w 2019 roku?

Wyczynowy Volkswagen ID. R napędził rozwój technologii szybkiego ładowania baterii

Niemiecki zespół wybiera się na Goodwood aby „bronić mistrzowskiego tytułu”, który uzyskał podczas zeszłorocznych niedzielnych podjazdów (Shootout Sunday) z czasem 43,86 sekundy.

Za kierownicą I D. R-a zobaczymy tego samego faceta, który ma już na swoim koncie rekordy Pikes Peak, Nordschleife i Goodwood 2018 – Romaina Dumas.

Francuz miał jednak bardzo poważnych rywali w walce o miano najszybszego zawodnika (i samochodu) Festival of Speed 2018. Najbliżej Dumasa byli Joerg Weidinger w BMW E36 V8 Judd (46,43 sek) oraz Peter Dumbreck w elektrycznym NIO EP9 (44,32 sek).

Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motorsport powiedział:

W zeszłym roku przyjechaliśmy do Goodwood zaledwie trzy tygodnie po biciu rekordu na Pikes Peak. Wówczas korzystaliśmy z takiej samej konfiguracji, jak w wyścigu górskim. W tym roku wystawimy na Goodwood naszego I D. R który będzie przygotowany specjalnie pod kątem tej trasy.

Francois-Xavier Demaison, dyrektor techniczny Volkswagen Motorsport opowiedział nieco więcej o wprowadzonych zmianach:

Udało się nam rozwinąć kolejną ewolucję naszego I D. R – wersję sprint, z mniejszymi bateriami, aby zmniejszyć masę pojazdu. Na krótki dystans zdecydowaliśmy się także przyjąć dużo bardziej agresywną strategię jeśli chodzi o zarządzanie energią. Na taki sprint jak w Goodwood potrzeba bardzo dużo energii w bardzo krótkim czasie.

Tak więc, czy I D. R znów sięgnie po najwyższe laury w 2019 roku?

Wyczynowy Volkswagen ID. R napędził rozwój technologii szybkiego ładowania baterii

Przeczytaj również