Historia Jeepa zaczęła się w czerwcu 1940 roku, kiedy amerykańska auta ogłosiła przetarg na lekki pojazd zwiadowczy, który miał być zwinny, nieduży i dać się naprawić młotkiem. Zgłosiło się 135 firm, z których ostatecznie wybrano trzy, które stworzyły prototyp. Najlepszy samochód przygotowała firma Willys-Overland, który ostatecznie został nazwany Willys MB.
Samochód spisał się co najmniej bardzo dobrze i teraz Jeep, który powstał na podwalinach tamtej firmy przygotował specjalną wersję. Auto bazuje na dwudrzwiowej wersji sport, wyposażonej w silnik V6 o pojemności 3,6 litra. Moc przenoszona jest na koła za pośrednictwom 6-biegowej manualnej skrzyni. Jeep Wrangler 75th Salute będzie wyposażone w 32-calowe koła na wojskowych oponach. Auto wyróżnia się nie tylko brakiem dachu i drzwi, ale także słupków B i C zupełnie jak wersja z II Wojny Światowej. Ponadto samochód został pomalowany w militarne barwy. Jubileuszowy Wrangler ma również nowe zderzaki (stalowe), lusterka oraz koło zapasowe przymocowane, klasycznie, z tył