Toyota pokazała nową wersję swojego flagowca. Jest trochę bardziej jak Lexus i kosztuje 113 tys. złotych

Toyota zaprezentowała sportowo wyglądający model Camry o dość nietypowej nazwie Glorious Edition. Samochód narazie zadebiutował w Chinach i ma na nowo przywrócić zainteresowanie hybrydową limuzyną. Jeśli to się uda, zapewne sportowy model limuzyny pojawi się na także ina innych rynkach, na których obecny jest japoński producent. 

GAC-Toyota-Camry-Glorious-Edition-China-9-1536x864
Podaj dalej

Flagowa Toyota trochę bardziej jak Lexus

GAC-Toyota-Camry-Glorious-Edition-China-9-1536x864
fot. Toyota

Toyota Camry Glorious Edition może i ma koszmarną nazwę, ale za to wygląda bardzo przyzwoicie. Na zewnątrz znajdziemy matowy lakier, który wygląda dobrze. W połączeniu z czarnymi emblematami i napisem Camry na bagażniku, możemy poczuć się trochę jak w Lexusie. Camry otrzymuje także sportowy zestaw nadwozia, który obejmuje czarną osłonę chłodnicy, przedni splitter, tylny dyfuzor, a nawet spojler. Wygląd uzupełnia zestaw 19-calowy felg. Wszystko to sprawia, że możemy na chwilę zapomnieć, że patrzymy na Camry. 

W środku specjalna Toyota ma aksamitną i prawdziwą skórzaną tapicerkę. Na desce rozdzielczej znajdziemy 64-kolorowe ambientowe oświetlenie. Dla miłośników gadżetów, samochód jest naprawdę dobrze wyposażony. 

GAC-Toyota-Camry-Glorious-Edition-China-9-1536x864
fot. Toyota

Camry ma w środku dwa 12,3-calowe cyfrowe ekrany, wyświetlacz przezierny, panoramiczny szyberdach, czy system dźwiękowy Dynaudio Premium. Jest też przycisk o nazwie „Boss Key”. Przesuwa on fotel pasażera z przodu całkiem do przodu, aby zrobić więcej miejsca dla szefa jadącego na tylnej kanapie. Brzmi to jak świetna funkcja dla każdego, kto wozi kogoś w samochodzie. Choć nazywanie funkcji „boss key” brzmi jak delikatna przesada. 

Tradycyjny silnik spalinowy tylko dla Chin

Pod maską Toyota Camry ma klasyczny, samoładujący się układ hybrydowy zbudowany wokół 2-litrowego silnika benzynowego. Czterocylindrowa jednostka zapewnia łączną moc wyjściową na poziomie 197 koni mechanicznych i dysponuje momentem w wysokości 188 Nm. Napędzane są wyłącznie przednie koła. Dla chińskich nabywców dostępne będą dodatkowe opcje, w tym ta tradycyjna z wyłącznie silnikiem spalinowym. 

GAC-Toyota-Camry-Glorious-Edition-China-9-1536x864
fot. Toyota

Glorious Edition rozpoczyna swoją przygodę od rynku w Chinach, jednak niewykluczone jest, że pojawi się także u nas. Jej ceny na chwilę obecną kształtują się na poziomie 113 000 złotych. Wersja ta ma z pewnością podreperować sprzedaż w Chinach. Od początku roku sedan sprzedaje się na największym rynku świata wyjątkowo kiepsko. Tym bardziej, że poprzednik dziewiątej generacji sprzedał się wyjątkowo dobrze i był najlepiej sprzedającym się autem w ofercie GAC-Toyota. 

Przeczytaj również