Toyota dodaje "gazoo" w 2025 r. i odświeża swój hit do miasta. Zużywa 3,8 l/100 km i wprowadza pierwszy taki cennik w historii

Po raz pierwszy w historii Toyota zaczyna nowy rok modelowy Yarisa bez wersji w pełni spalinowej. Miejski hit japońskiej marki jest już dostępny wyłącznie w wersji hybrydowej, której średnie zużycie benzyny to tylko 3,8 l/100 km. Na 2025 rok przygotowano delikatne odświeżenie w zakresie ostatecznej konfiguracji.

Toyota Yaris hybryda HEV
Podaj dalej

Jak zmieniła się Toyota Yaris w 2025 r.?

Na początku 2024 r. można było kupić jeszcze Yarisa z benzynowym silnikiem o mocy 125 KM. Jednak po wyprzedaniu w pełni spalinowej wersji w ofercie pozostały już tylko 5-drzwiowe, pełne hybrydy (HEV). Te dostępna są wyłącznie z automatyczną, bezstopniową skrzynią automatyczną e-CVT. Podstawowe wersje wyposażenia (Active, Comfort, Style oferują moc 116 KM (jednostka 1.5). Bogatsze odmiany Executive i GR Sport zapewniają moc 130 KM.

Toyota Yaris 2025 / nowy lakier
Toyota Yaris w 2025 r. jest dostępna z nowym lakierem Forest Green. // fot. materiały prasowe

W konfiguratorze rocznika 2025 można wybrać nowy, zielony lakier Forest Green za dopłatą 2 000 zł. W wersji wyposażenia Executive jest on dostępny w pakiecie Bi-tone (2 900 zł) w dwukolorowej konfiguracji z ciemnym dachem (Night Sky Black). Z kolei w odmianie GR Sport zmieniono wzór 18-calowych alufelg w matowym wykończeniu. Tylko dla najdroższej odmiany Toyota udostępniła szary lakier Storm Grey z ciemnym dachem. Logotyp GR (Gazoo Racing, motorsportowej dywizji Toyoty) dodano na zagłówkach foteli. Ujrzymy go też oczywiście m.in. na kierownicy czy przycisku Start.

Toyota Yaris GR Sport 2025 / nowe logo na zagłówkach
Wersję wyposażenia GR Sport wzbogacono o nowe logotypy GR (Gazoo Racing). // fot. materiały prasowe

Ile trzeba zapłacić za najnowszego Yarisa?

Rok produkcji 2025 w przypadku Toyoty Yaris na razie jest pozbawiony rabatów. Te na razie zarezerwowano dla pozostałości z rocznika 2024. W ofercie pozostały tylko wersje Comfort od 91 400 zł oraz Style od 100 300 zł. Z oficjalnego cennika wyprzedażowego wynika, że są to modele z białym, niemetalicznym lakierem podstawowym. Niskie ceny sprawiają, że jest to oferta warta rozważenia, bo rabaty przekraczają 10 tys. zł.

Toyota Yaris 2025 / nowy lakier Forest Green
Nowy lakier Toyoty Yaris jest dostępny też w dwukolorowym wariancie. // fot. materiały prasowe

Tymczasem cennik rocznika 2025 zaczyna się od 100 900 zł. Tyle zapłacimy za bieda wersję Active na 15-calowych felgach stalowych. Być może słowo bieda nie jest tu adekwatne, bo na pokładzie jest tam 9-calowy ekran dotykowy czy kamera cofania. Kolejna w hierarchii wersja Comfort kosztuje od 103 900 zł i ma w standardzie 15-calowe alufelgi, światła przeciwmgielne i manualną regulację wysokości foteli z przodu.

Toyota Yaris GR Sport 2025
Tak wygląda wnętrze wersji GR Sport z rocznika 2025. // fot. materiały prasowe

„Środkowa” wersja Comfort to wydatek minimum 111 900 zł, a w cenie dostajemy 16-calowe alufelgi, bezprzewodową ładowarkę smartfona i podgrzewane fotele. Wersja na bogato, czyli Executive wiąże się z wydatkiem co najmniej 122 900 zł. W niej felgi aluminiowe są już 17-calowe, dostęp jest bezkluczykowy, ekran dotykowy rośnie do 10,5 cala, a za kierownicą mamy 12,3-calowy zestaw cyfrowych wskaźników. Na szczycie cennika jest odmiana GR Sport (od 130 900 zł), w której nadkolach zmieściły się nowe 18-calowe alufelgi, a w środku zastosowano tapicerkę z ekologicznego zamszu. Zderzaki mają bardziej sportowy charakter, a do tego dochodzi cała masa logotypów GR.

Przeczytaj również