Silnik V6 trafi pod maskę nowych Giulii i Stelvio?

Choć producenci zazwyczaj nie przykładają dużej wagi do tego, co mówią klienci, tym razem sytuacja wygląda nieco inaczej. Od czas do czasu klienci zrobią wystarczająco dużo hałasu, aby nawet najbardziej obsesyjne firmy posłuchały i zmieniły swoją strategię. Właśnie taka moc może zmusić Alfę Romeo, aby zachować swój wspaniały silnik V6 w ofercie. Ma on 2,9 litra pojemności i generuje moc 512 koni mechanicznych przy momencie obrotowym 600 Nm.
Alfa już od dłuższego czasu zmierza w kierunku, który nie ekscytuje jej obecnych klientów. Giulia prawdopodobnie nie będzie już sedanem, ale hybrydą crossovera z sedanem. Ponadto, w drodze są także układy napędowe EV oraz hybrydy. Dlatego też nie wiadomo, jaką formę przyjmie topowa odmiana Quadrifoglio.
W rozmowie z portalem Car, szef marketingu i komunikacji włoskiej firmy zasugerował, że silnik spalinowy może pozostać w ofercie. Jego zdaniem, mimo niektórych plotek, Quadrifoglio nie dokona pełnego przejścia na elektryczność w najbliższym czasie. „Osobiście nie widzę elektryka Quadrifoglio. Widzę tylko takie, które ma dźwięk prawdziwego silnika. Może za pięć lat wszystko się zmieni. Ale narazie to auto powinno być tym, czego chce rynek.
Czy jednostka utrzyma swą obecną formę?

Wydaje się, że zamiana V6 na elektryka nie powinna być trudnością dla firmy. Tym bardziej, że koncern Stellantis bez wahania zastąpił V8 elektrykiem w przypadku Dodge’a Chargera. Tu jednak „problem” leży w bazie klientów włoskiego producenta.
Szef marketingu powiedział także dość wyraźnie, że 2,9-litrowy silnik V6 będzie kontynuowany w obecnej formie. Zapytany o to, co powinna mieć przyszła Giulia Quadrifoglio, powiedział:
– Jeśli powiem tak, lub nie, powiem dokładnie, który silnik trafi pod maskę Giulii i Stelvio. Ale mogę powiedzieć, że jest to coś bliskiego, o czym tu rozmawiamy. Jeśli robisz sportowe samochody takie jak Giulia czy Stelvio, nie widziałem, żeby miały dwa, trzy, lub cztery cylindry. Nie wiem. Chyba najłatwiej zrobić to z sześcioma cylindrami.