Nowy SUV Peugeota tani nawet z Dieslem

Włoskie, czy francuskie samochody mają różne opinie. Ale jednego nie można im odmówić – są naprawdę stylowe i wyróżniają się na tle ich niemieckich odpowiedników. Z powodu negatywnych opinii, jakie wyrobiły sobie przez lata, można je na rynku aut używanych kupić za naprawdę niewielkie pieniądze. Drugie pokolenie SUV-a od Peugeota weszło na rynek w połowie 2019 roku, a więc mówimy o całkiem świeżych egzemplarzach.
Aktualnie cena wyjściowa za Peugeota 2008 to około 85 000 złotych, jeśli chcielibyście aby wasz SUV pachniał jeszcze nowością. Za te pieniądze otrzymujemy jednak 3-cylindrową benzynę oraz sześciobiegowy manual. Z wyposażenia znajdziemy manualną klimatyzację, czy ekran multimediów o przekątnej 10 cali. Na zewnątrz musimy jednak pogodzić się m. in. z 16-calowymi felgami stalowymi.
Jednakże, jeśli udamy się na rynek aut używanych, pierwsze egzemplarze zaczynają się już od około 30 000 złotych. Zazwyczaj ta suma powiązana jest z wymienioną wyżej jednostką, ale znajdują się też egzemplarze z fajniejszymi felgami aluminiowymi. Tutaj jednak musimy wziąć pod uwagę dość spory przebieg w granicach 100-200 tysięcy kilometrów. Jak w przypadku wielu takich samochodów, jest to także dobra oznaka ich całkiem przyzwoitej niezawodności.

Niższe przebiegi i lepsze silniki
Idąc dalej w drabince Peugeota 2008, jeśli ustawimy limit na przebieg 100 000 kilometrów, nasz budżet będzie musiał wzrosnąć o około 3-4 tysiące złotych. W tym momencie oprócz niewielkiej benzyny możemy już liczyć także na 1,5-litrowego diesla. W mocniejszej wersji generował on 130 koni mechanicznych i połączony był już z automatem.
Niemieccy dziennikarze z portalu Auto Bild sprawdzili wersję z silnikiem wysokoprężnym z 2020 roku. SUV miał przebieg 92 191 kilometrów, a cena wynosiła 68 000 złotych. Ten silnik jest najlepszy w całej gamie modelu 2008, ale jest także najmniej problematyczny.

Na co zwrócić uwagę?
Jeśli zdecydujesz się na tańszą wersję benzynową, będziecie koniecznie musieli zerknąć w historię serwisową. Klienci musieli często wymieniać wiązki elektryczne, czy rozrząd, którego paski kąpane są w kąpieli olejowej i potrafią być problematyczne.
W przypadku Diesla warto szukać mocniejszej jednostki o mocy 130 KM. Silnik ten otrzymywał naprawdę pochlebne opinie. Co innego system multimediów. Elektronika to tradycyjnie już pięta Achillesowa francuskich samochodów. A Peugeot 2008 nie jest w tym wypadku żadnym odstępstwem.
Warto również zwrócić uwagę na wnętrze, tapicerki oraz tworzywa sztuczne. Większość materiałów nie jest wykonana z najwyższej jakości. Drugie pokolenie francuskiego SUV-a często przechodzi jednak niemiecki przegląd bez żadnego zarzutu, co także jest powodem do pochwały.