Ta zmiana może wywrócić do góry nogami sposób w jaki projektuje się bolidy F1

Ta zmiana może wywrócić do góry nogami sposób w jaki projektuje się bolidy F1

Podaj dalej

Formuła 1 ulegnie ogromnym zmianom w 2021 roku, a jedną z nich będzie wprowadzenie 18-calowych obręczy kół, które zastąpią obecne 13-calowe felgi.

Dostawca opon do tych najważniejszych wyścigów świata pozostaje niezmienny i udało mu się już przeprowadzić pierwsze testy opon w rzeczywistych warunkach na francuskim torze Paul Ricard, współpracując z zespołem Renault.

Na pierwszy rzut oka zmiana z 13 cali na 18 może nie wydawać się wielkim problemem. Jednak, jak donosi Road and Track podczas rozmowy z szefem programu Mario Isola, jest to dość poważne zadanie.

Jednym z najważniejszych wyzwań stawianym przed producentem jest zmiana wysokości ścianek bocznych opon. W wypadku większej średnicy obręczy, wysokość opony będzie znacznie zmniejszona i ścianki boczne opon nie będą już działać jako część zawieszenia samochodu, co oznacza, że ​​należy wzmocnić te elementy konstrukcyjne.

Testy wykazały że na każdą oponę działają siły równe naciskowi 1200 kg.

Cenne dane spłyną zapewne już w przyszłym roku, ponieważ Formuła 2 jako pierwsza zmieni dotychczasowy rozmiar na 18-calowe koła.

„Poziom sił i poziom naprężeń działających na oponę zaprojektowaną dla Formuły 1 nie jest porównywalny z Formułą 2”, powiedział Isola. „Mamy okazję spędzić cały rok na wyścigach. Tak więc prawdziwe warunki, prawdziwe środowisko… i na pewno możemy się czegoś stamtąd nauczyć ”.

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News