Świętujemy 15-lecie Octavii RS z Kubą Giermaziakiem

Świętujemy 15-lecie Octavii RS z Kubą Giermaziakiem

Podaj dalej

Gdy w 1981 roku zakończono produkcję modelu 130 RS, litery te zniknęły z portfolio Skody na blisko 20 lat. Powróciły w wielkim stylu w roku 2000, gdy na rynku pojawiła się pierwsza Skoda Octavia RS.

Z tej okazji udaliśmy się do Poznania, aby wspólnie z czeskim producentem świętować 15-lecie sportowego modelu na motoryzacyjnym rynku. Trasę z Katowic do Poznania pokonaliśmy Skodą Citigo w usportowionej wersji Monte-Carlo. Był to tylko przedsmak czekających na nas atrakcji w stolicy Wielkopolski.

Dzień rozpoczynamy od wizyty w Ośrodku Doskonalenia Techniki Jazdy – Skoda Autodrom Poznań, po to by następnie przenieść się na jedyny polski obiekt wyścigowy – Tor Poznań.

Tam czekają już na nas Octavie RS najnowszej generacji we wszystkich możliwych kolorach i specyfikacjach – od wyboru do koloru 🙂 Co ciekawe, trzecia generacja Octavii RS zadebiutowała na klasycznym Festiwalu Prędkości w Goodwood. Dzięki zastosowanym technologiom przyspieszenie do 100 km/h spadło do 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 248 km/h. Będzie czym jeździć! 🙂

2016-06-21 09.54.24

Do naszej dyspozycji są wszelkiego rodzaju płyty poślizgowe i specjalnie wytyczony tor, po którym jeździmy wspólnie z Kubą Giermaziakiem – zawodnikiem znanym ze startów m. in. w Porsche Supercup. Musimy przyznać, że umiejętności Kuby to jedno, a to co robi ten samochód na torze to drugie. 🙂

2016-06-21_15.03.24

Mamy nadzieję, że Kuba się na nas nie obrazi, ale wyczynowa, szybka i sportowa jazda tym autem przychodzi nad wyraz łatwo! Wszystkie 230 konie mechaniczne są do naszej dyspozycji w bardzo szerokim zakresie obrotów, no i panuje się nad nimi bardzo przyjemnie. Samochód już od pierwszego momentu sprawia wrażenie, jakby sam rwał się do jazdy.

Oprócz wersji modelowych, podziwiać mogliśmy też indywidualne projekty tworzone przez entuzjastów marki w Polsce. – Największym sukcesem Octavii RS nie są pamiętne rezultaty w sporcie, czy imponujące wyniki sprzedaży, a niepowtarzalna więź emocjonalna, jaką udało się zawiązać z fanami – opowiadał Michał Cabaj, kierownik ds. PR. Zachęcamy was do pochwalenia się swoimi projektami Octavii w komentarzach na FB! 🙂

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News