Zwycięstwo, tym razem w kategorii WRC 2 dla zespołów prywatnych, zdobyła francuska załoga Škody w składzie: Pierre-Louis Loubet i Vincent Landais. Na mistrzowskim poziomie uplasowała się także polska załoga Skody: Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk zajęli pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz zdobyli tytuły mistrzów Polski w Klasie 2. Ponadto Skoda Polska Motorsport zakończyła tegoroczną rywalizację jako mistrz Polski w klasyfikacji zespołów producenckich.
https://www.facebook.com/mikomarczykmotorsport/posts/2589217544448501?__xts__%5B0%5D=68.ARBeXmzkn9QVodtRfV0IwNhvBGX2tIMQ2Csg2Ahsz_h2BtGBKyJQz1YKmu8e28DzU9SFjeX4KsJVmByhS9N3cew9U4-pWyXplYCTEmzxa_qmIiYXPQm1WI_c1xRsR9doSi1AZ3PhAZEhVx5-um32D90y8IRVQR8owlhtWWh31UaH7r0eCpsAZb6d9qd6JtKcWMcDu64NDMBiflSDQBF1l2LoMT5ie5fLCJhm39rAF4IrC3ObQEp0fafoliYI-yTl3yPbsEpXhXjljDbOBc9edgy_lqAxYPS44WeB8DN2CHJFT9Mxq2nOn3k05HSn4DHuULQZTCoQJs1DPsTJrQMHxnU91w&__tn__=-R
– Wreszcie mogę śmiało powiedzieć: misja zakończona. Osiągnęliśmy każdy cel, który postawiliśmy sobie na rok 2019. Z sukcesem udało nam się wprowadzić na rynek nowy model Skoda Fabia R5 evo, Kalle i Jonne zdobyli tytuł WRC 2 Pro, a Skoda zwyciężyła w klasyfikacji generalnej kategorii producentów WRC 2 Pro – podkreślił Michał Hrabanek, szef Skoda Motorsport.
– Sukces ten nie byłby możliwy bez silnego zaangażowania zarządu, naszych inżynierów, mechaników i wszystkich pracowników Skody, którzy wspierając nas pozwolili, aby motorsport stał się ważną częścią DNA marki. Jestem dodatkowo szczęśliwy mogąc obserwować zwycięstwa naszych klientów: Pierre-Louisa Loubeta i Vincenta Landaisa, którzy za kierownicą Skody Fabia R5 evo zdobyli tytuł w kategorii WRC 2 dla zespołów prywatnych – dodał.
Tegoroczny sezon Skoda rozpoczęła od wprowadzenia na rynek wiosną 2019 r. nowego samochodu rajdowego. Skoda Fabia R5 evo już w pierwszym roku startów okazała się modelem, który trudno pokonać. Ogólnoświatowy sukces Skody potwierdziło także zwycięstwo załogi Chris Ingram/Ross Whittock w mistrzostwach Europy.
Filip Mares i Jan Hlousek – zdobyli z kolei mistrzowski tytuł w klasyfikacji Juniorów ERC 1. Załogi Skody zwyciężyły także w mistrzostwach Afryki i strefy NACAM (Ameryka Północna i Środkowa). Zespoły klienckie zdobyły oprócz tego łącznie 23 tytuły w mistrzostwach narodowych. W Polsce, w barwach Skoda Polska Motorsport, najmłodszym w historii rajdowym mistrzem Polski został Miko Marczyk pilotowany przez Szymona Gospodarczyka.
Udana kampania międzynarodowa Skody wpływa na rosnące zainteresowanie klientów działaniami marki w obszarze motorsportu. Do dziś sprzedano zespołom prywatnym i klientom z całego świata ponad 320 rajdowych samochodów Skoda Fabia R5.
– Po udanym 2019 r. w przyszłych działaniach marki jeszcze większy nacisk zostanie położony na wspieranie młodych sportowców i odpowiadanie na potrzeby naszych klientów. Dzięki nowej, szybkiej i niezawodnej Skodzie Fabia R5 evo, dysponujemy samochodem odpowiednim, aby konkurować w światowych rajdach na najwyższym poziomie i wraz z naszym wspaniałym zespołem uczynić 119 rok w historii motorsportu Skody jeszcze bardziej udanym – komentował Christian Strube, dyrektor ds. rozwoju technicznego Skoda Auto.
Sukcesy Skody zarówno na arenie światowej, jak i na naszym krajowym podwórku, są nierozerwalnie związane z jednym z partnerów – firmą Michelin. Polski oddział francuskiego producenta opon wspierał w minionym roku najmłodszego rajdowego mistrza Polski w historii naszego czempionatu – Mikołaja Marczyka, pilotowanego przez Szymona Gospodarczyka. Swoją szybkość na ogumieniu Michelin zaprezentował także czeski zawodnik Filip Mares, który sięgnął po tytuł mistrza Junior ERC 1.