Polacy przy zakupie nowych opon patrzą głównie na ich cenę
8 na 10 Polaków przy zakupie nowych opon kieruje się przede wszystkim ceną. W drugiej kolejności dopiero polscy kierowcy biorą pod uwagę takie czynniki jak marka opon i model. Jeśli chodzi o to, czy kierowcy decydują się na zakup opon nowych lub używanych, to aż 78,6 proc. badanych wskazało, że stawia na nowy sprzęt. 11.5 proc decyduje się na opony używane, natomiast 8,5 proc. kupuje raz nowe, a raz używane.
W pierwszym półroczu bieżącego roku 41,7 proc. wszystkich zakupionych przez Polaków opon było klasy ekonomicznej. 32,8 proc. z nich to klasa premium, natomiast sprzedaż opon klasy średniej w wyżej wspomnianym okresie wyniosła 25,5 procenta. Jak te dane mają się do danych sprzed roku?
Widać, że pandemia koronawirusa nie oszczędziła kierowców…
W analogicznym czasie w 2020 roku sprzedaż opon klasy ekonomicznej była na poziomie 39 procent. Klasa premium miała udział w sprzedaży w 32 procentach, natomiast klasa średnia w 29 procentach. Jak widzicie zatem zakup opon klasy premium w porównaniu do ubiegłego roku nieco spadł. Widać zatem, że pandemia koronawirusa odbiła się mocno na naszych kieszeniach…