OMODA wkracza na polski rynek. Ambitne plany chińskiego producenta, co do naszego kraju

Przedstawiciele marki OMODA w ostatnim czasie intensywnie pracowali i spotykali się na terenie naszego kraju z potencjalnymi dealerami. Country Director firmy, Eric Zheng, jest podekscytowany przez debiutem marki na terenie naszego kraju. „Był to miesiąc pełen podróży i spotkań, z których jesteśmy bardzo zadowoleni. Udało nam się spotkać z wieloma potencjalnymi dealerami, którzy wyrazili chęć sprzedaży naszych samochodów. Rozmawialiśmy z kilkudziesięcioma kontrahentami i na samym początku planujemy otworzyć około 20 salonów”. Potwierdzeniem tego są ambitne plany marki, która w ciągu pierwszych pięciu lat chce osiągnąć 5 proc. udziału w sprzedaży nowych aut w naszym kraju. „Wiemy, że to ambitny plan, ale wierzymy w nasz samochód i widzimy potencjał do osiągnięcia takiego wyniku” – tłumaczy Eric Zheng.
OMODA ma zamiar początkowo otworzyć 20 salonów w największych polskich miastach, takich jak Warszawa, Kraków, Wrocław, czy Gdańsk. Docelowo jednak liczba punktów sprzedaży ma wzrosnąć nawet do 40. Jaka jest strategia firmy, jeśli chodzi o działalność w naszym kraju? „Naszą strategią nie jest agresywna polityka cenowa. Choć cena auta będzie atrakcyjna, to większy nacisk kładziemy na jej stosunek do wyposażenia. Nasz samochód już w standardzie będzie bardzo bogato wyposażony, zdecydowanie lepiej niż oferuje konkurencja. Stawiamy też na atrakcyjne warunki gwarancji, aby przekonać potencjalnych klientów” – tłumaczy Eric Zheng.
OMODA zamierza początkowo sprowadzać auta do Polski z Chin. Później jednak planowane jest utworzenie fabryki na terenie Europy

Na początek auta, które będą trafiały na polski rynek, będą produkowane na terenie Chin. Później jednak producent ma w planach rozpoczęcie budowy fabryk na terenie Starego Kontynentu, aby skrócić czas dostawy zarówno części samochodowych, jak i samych pojazdów. W pierwszej kolejności w naszym kraju ma być dostępny model OMODA 5 z silnikiem benzynowym 1,6 TGDI, który będzie połączony z 7-stopniową automatyczną przekładnią DCT. Później w ofercie pojawią się kolejne modele samochodowe.