Mazda Motor Poland świętuje 15 lat w Polsce. Od czystej kartki do marki premium

Mazda Motor Poland świętuje już 15. rocznicę powstania w naszym kraju, a co za tym idzie nadszedł czas podsumowań półtorej dekady obecności na polskim rynku. Wszystko zaczęło się bowiem od 11 punktów dealerskich w Polsce, 6 modeli w ofercie i dużych ambicji. W pierwszych 12 miesiącach liczba salonów wzrosła już do 20, a Polacy dzięki temu wsiedli do 3145 nowych Mazd, z których największą popularnością cieszył się model Mazda 6.

Mazda
Podaj dalej

Mazda Motor Poland świętuje 15-lecie w Polsce

Na przestrzeni 15 lat liczba placówek marki rozrosła się do 32, a nowych modeli cały czas nie brakuje. „Od początku dynamicznie rozwijaliśmy naszą sprzedaż notując znaczące przyrosty rok do roku z korektą w ostatnich trzech latach, wywołaną czynnikami zewnętrznymi. Uporaliśmy się z tymi wyzwaniami i już w tym roku kalendarzowym wracamy do zakładanej formy, a nasz plan sprzedaży to ponad 11 000 nowych samochodów” – tłumaczy dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland od 2011 roku – Łukasz Paździor.

Aktualnie w ofercie Mazdy w Polsce dostępne są następujące modele: kompaktowe SUV-y Mazda MX-30 i CX-30, należąca do klasy średniej Mazda CX-5 oraz flagowa Mazda CX-60 – reprezentant segmentu D, a już niebawem do tego grona dołączy nowa Mazda CX-80, która stanie na szczycie gamy modelowej Mazdy. Oprócz tego w ofercie jest miejska Mazda2 Hybrid, kompaktowa Mazda3 w wersji hatchback i sedan oraz kultowy roadster – Mazda MX-5 w odmianie z miękkim dachem, lub z nadwoziem RF przypominającym rasowe coupé.

„Już od kilku lat modele z linii CX są najchętniej wybieranymi przez polskich klientów. Obecnie największą popularnością nad Wisłą cieszy się nasz światowy bestseller – Mazda CX-5, tuż za nią plasuje się kończąca swój cykl życia Mazda6, a już na trzeciej pozycji niemal zderzak w zderzak jadą Mazda CX-60 oraz Mazda CX-30” – dodaje dyrektor, Łukasz Paździor.

Marka zdradziła plany na kolejne lata i nie tylko

Marka zdradziła także plany na nadchodzące miesiące, w tym także swoje ambicje na kolejne lata funkcjonowania na polskim rynku. „Nie ukrywamy, że naszą aspiracją jest uzyskanie pozycji marki premium, alternatywy dla uznanych graczy z Niemiec, w czym mają nam pomóc kolejne nowości – CX-60 i niebawem Mazda CX-80. To duże, mocne SUV-y naszpikowane nowoczesną technologią, wyróżniające się bardzo skrupulatnym podejściem do detali. Oba modele powstają w myśl hasła Crafted in Japan, które oznacza nie tylko ich japońskie pochodzenie, ale też precyzję, pasję i skupienie na człowieku w procesie projektowania i produkcji. Chcemy, by docelowo Mazda CX-60 stała się naszą lokomotywą, sprzedażowym numerem 1 i najbardziej rozpoznawalnym modelem w gamie” – tłumaczy Paździor.

Obecnie w Maździe Motor Poland – polskiej centrali marki – pracują 42 osoby, z których siedem jest w firmie od początku jej istnienia. „Mamy bardzo zgraną ekipę najlepszych fachowców na rynku, dla których nie ma rzeczy niemożliwych. Wielokrotnie udowadnialiśmy, że kolejne wyzwania – kryzys finansowy z lat 2008-2010, bardzo mocny jen i słaby złoty, pandemia, czy przerwane łańcuchy dostaw są dla nas impulsem do wprowadzenia nieszablonowych rozwiązań pozwalających nam rozwijać markę na polskim rynku. Warto też podkreślić, że w ostatnich latach kilka osób z polskiego zespołu awansowało do struktur Mazda Motor Europe, dzięki czemu z ich kompetencji i doświadczenia mogą korzystać wszystkie europejskie rynki, na których obecna jest nasza marka” – dodaje Łukasz Paździor.

źródło: materiały prasowe Mazdy

Przeczytaj również