Ile kosztują najtańsze samochody po zmianie przepisów? Te ceny to jakiś kosmos!

Ile kosztują najtańsze samochody po zmianie przepisów? Te ceny to jakiś kosmos!

samochody-zaparkowane-w-rzedzie-od-strony-ulicy-miasta_127089-11771-freepik

Podaj dalej

Jesteście ciekawi, ile aktualnie kosztują najtańsze samochody dostępne do rynku? Jeśli tak, to nie pozostaje nam nic innego, jak zaprosić was do naszego zestawienia, gdzie poznacie odpowiedź na to pytanie. A już teraz was uprzedzamy – w zestawieniu będą spore niespodzianki!

Ile kosztują najtańsze samochody w Polsce? Te ceny to kosmos?!

fit for 55 samochody spalinowe
fot. pixabay

Zestawienie 15 najtańszych modeli samochodów otwieramy elektrykiem, który jest jednak jedynym modelem samochodu w naszym zestawieniu z tego typu pojazdów. Jak doskonale wiecie w lipcu weszły w życie zupełnie nowe wymogi dotyczące wyposażenia aut, które są oferowane w Europie. Każdy z samochodów musi być wyposażony w tzw. czarne skrzynki, ale również m.in. w systemy inteligentnego dostosowania prędkości czy monitorowania ciśnienia w oponach. Firma Carsmile sprawdziła, ile aktualnie kosztuję najtańsze samochody po tych zmianach i tutaj dochodzimy do bardzo ciekawych wniosków i spostrzeżeń.

Wytypowano 15 modeli samochodów do całej analizy, które zostały uszeregowane według całkowitego kosztu użytkowania w okresie 3 lat. Koszt został określony na podstawie raty za wynajem (ubezpieczenie, obsługa, zakup i wymiana opon). Najbardziej opłacalnym samochodem według rankingu okazała się Dacia Spring Essential, a drugie miejsce zajęła Toyota Yaris 1.5 Comfort. Trzecie miejsce zajął Ford Ecosport 1.0 Eco Boost.

Sytuacja na rynku jest bardzo trudna

LPG rosja gaz
fot. freepik

– Niestety nie ma już na rynku samochodów, które można wynająć na 3 lata z ubezpieczeniem i serwisowaniem za cenę nieprzekraczającą 1 000 zł bez gwiazdek w ofercie. Jeszcze rok temu było to możliwe. Kto zamiast łudzić się, że ceny spadną, zdecydował się zamówić auto, dziś płaci ratę średnio aż o 450 zł netto mniejszą. Uniknął tym samym podwyżek cen katalogowych pojazdów, wzrostu WIBORu, a także podwyżek ubezpieczenia i kosztów serwisowych. Jeden miesiąc zwłoki oznacza dziś w segmencie najtańszych aut wzrost miesięcznego kosztu użytkowania średnio o 38 zł netto – szacuje Carsmile. – Jest to spowodowane nie tylko nowymi wymogami odnośnie wyposażenia, ale też wysokimi kosztami produkcji, osłabieniem złotego, podwyżkami stóp czy wzrostem kosztów serwisowych, co jest następstwem pandemii oraz wojny w Ukrainie – tłumaczy wiceprezes Carsmile Michał Knitter, cytowany przez Moto Fakty.

Jak sami zatem widzicie – najtańsze auta są o wiele droższe, niż kiedykolwiek wcześniej. Spodziewaliście się tego?

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News