Eksperci alarmują do kierowców. Nie sięgajcie po paliwo na zapas

W ostatnim czasie nie brakowało w internecie kierowców, którzy chwalili się zakupem paliwa po niższych stawkach na zapas, aby później dolewać benzynę do swoich baków. Eksperci alarmują w tej sprawie i przestrzegają przed sięganiem po paliwo na zapas. Może to doprowadzić do poważnych konsekwencji. Jakich? Tego dowiecie się z naszego artykułu, gdzie znajdziecie wszelkie informacje na ten temat.

benzyna diesel ceny paliw paliwo
Podaj dalej

Eksperci alarmują. Kierowcy, nie sięgajcie po paliwo na zapas, bo to same problemy

ceny paliw paliwo podatek vat benzyna diesel
Pixabay

Niskie ceny paliw w Polsce były prostym sposobem do tego, aby niektórzy kierowcy skusili się na kupowanie paliwa na zapas i później wlewanie go do swoich baków. Okazuje się jednak, że nie warto tego robić, bowiem może się to skończyć tragicznie. Zwłaszcza, że od 1 października na stacjach jest wprowadzane stopniowo paliwo przejściowe, które lepiej reaguje na chłodne temperatury.

„Gdy robi się chłodniej, nie powinno się już jeździć na letnim paliwie, bo przy niższej temperaturze, w takim paliwie zaczynają wytrącać się kryształki parafiny, a te są szkodliwe dla poprawnego funkcjonowania samochodu. Mogą one zapchać filtr paliwa, co spowoduje nie tylko jego większe zużycie, ale także może doprowadzić do dymienia z rury wydechowej, a w najgorszym wypadku nawet do wycieku paliwa” – ostrzega Mirosław Wdzięczkowski, prowadzący serwis auto-turystyka.pl, cytowany przez naszemiasto.pl.

Podobne zdanie co do kupowania paliwa na zapas ma dyrektor ds. Regulacji Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego Jan Strubiński. On także zachęca, aby kierowcy nie decydowali się na takie rozwiązania z uwagi na dobro swoich aut. „Należy mieć świadomość, że paliwo oferowane na stacjach cechuje się sezonowością, jeśli chodzi o jego parametry. Wynika to z rozporządzenia Ministra Gospodarki w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych. W przypadku oleju napędowego takim parametrem jest temperatura zablokowania zimnego filtru (CFPP). Zgodnie z przepisami CFPP paliwa zimowego, oferowanego od 16 listopada do końca lutego, wynosi przynajmniej -20 stopni Celsjusza. Aby ten parametr był zachowany, paliwa zimowe zawierają odpowiednie dodatki. Stosowanie w sezonie zimowym paliw z okresu letniego, które nie posiadają tych dodatków, zdecydowanie zwiększa ryzyko awarii auta przy niższych temperaturach” – tłumaczy ekspert.

Kupowanie paliwa na zapas nie jest dobrym rozwiązaniem

paliwo ceny paliw benzyna diesel
fot. freepik.com / freepik

Kupowanie paliwa na zapas nie jest zatem dobrym rozwiązaniem. Paliwo, które można kupić w danym okresie na stacjach może nie zabezpieczyć później silnika samochodu w niskich temperaturach. Ponadto długotrwałe przechowywanie danego rodzaju paliwa w pojemnikach, które nie są stricte do tego przeznaczone, grozi utratą jakości. A to prosta droga do uszkodzenia silnika. Nikomu chyba nie trzeba specjalnie przypominać, jak drogie może to być w skutkach. Dodatkowo nie można przechowywać zbyt wiele paliwa z powodów prawnych. Przepisy jasno mówią, iż w zbiornikach przenośnych można przewozić maksymalnie 60 litrów paliwa. A jeśli ten limit zostanie celowo lub nie przekroczony, grozi kara w wysokości nawet 2000 zł. A taka kara sprawi, że żadne oszczędności się nikomu nie opłacą.

 

Przeczytaj również