ADAC przeprowadziło wielki test hamowania. Który samochód najszybciej zahamuje na różnych nawierzchniach?

ADAC przeprowadziło wielki test hamowania. Który samochód najszybciej zahamuje na różnych nawierzchniach?

diesel hamowanie silnikiem

Podaj dalej

Zastanawialiście się kiedyś, które samochody będą w stanie najszybciej zahamować na jak najkrótszym dystansie? Jeśli tak, to z pomocą przyszli wam testerzy z niemieckiego klubu ADAC, którzy przeprowadzili w ostatnim czasie testy w tej sprawie, dzięki czemu zobaczycie, które auta są w stanie najszybciej zahamować. Ciekawi? Jeśli tak, to zapraszamy i życzymy miłej lektury!

ADAC przeprowadziło wielki test hamowania. Które auto okazało się najlepsze?

diesel-hamowanie-technika

Raport przedstawiony przez ADAC powstał na bazie 396 testów przeprowadzonych przez tę organizację w ciągu ostatnich pięciu lat. Każdy test odbywał się według ściśle ustalonych norm, takich jak hamowanie na suchej nawierzchni, hamowanie na tym samym odcinku toru testowego oraz każdy testowany pojazd miał założone letnie opony, co było warunkiem koniecznym przed odbyciem każdego testu.

Sam test polegał na wykonaniu dziesięciu serii hamowania na danym odcinku. Pojazdy każdorazowo podchodziły do hamowania przy prędkości 100 km/h. Kto został zwycięzcą rankingu? Triumfatorem został pojazd Porsche 911 Carrera S, przy którym droga hamowania podczas prędkości 100 km/h wyniosła 30,9 metra. 40 cm dalej zatrzymało się BMW M5, a na trzeciej lokacie znalazł się Seat Leon ST Cupra i Audi A7.

Suzuki Jimny na przeciwległym biegunie rankingu hamowania…

kierownica hamowanie

Wśród samochodów najgorzej hamujących znalazł się Suzuki Jimny, którego droga hamowania w tym przypadku wyniosła 45,2 metra. Kiepski wynik osiągnął też Peugeot Rifter, który zatrzymał się po pokonaniu odległości 41,4 metra. Powiedzcie teraz nam szczerze – wyniki tego rankingu okazały się być dla was zaskoczeniem? Czy też może uważacie, że nie ma w tym nic szokującego? Dajcie nam znać w komentarzach!

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News