Silniki do tego francuskiego SUV-a robią Polacy. W tym kraju uważają, że w cenie od 89 tys. zł nie ma sobie równych

Polska fabryka w Tychach ma ogromne znaczenie dla koncernu Stellantis. To tutaj powstają silniki benzynowe/hybrydowe dla bestsellerów grupy. W tym roku ta jednostka montowana do francuskiego SUV-a nie ma sobie równych m.in. w Grecji. Jest on tam zresztą wyjątkowo tani, bo w przeliczeniu kosztuje od ok. 89 tys. zł.

Peugeot 2008 / Peugeot E-2008
Podaj dalej

Silnik z Polski pierwszym wyborem nie tylko w przypadku francuskiego SUV-a

Grecki rynek motoryzacyjny jest na minimalnym wzroście (+0,2 proc.), bo z danych SEAA wynika, że w pierwszym półroczu zarejestrowano tam 78 162 samochody osobowe i dostawcze. Nowym liderem rankingu sprzedaży jest Peugeot 2008. Francuskiego SUV-a w 6 miesięcy zarejestrowano 3 812 razy. To o 22,7 proc. więcej niż rok temu o tej porze. Grecy mogą go kupić od 20 800 euro, czyli w przeliczeniu od około 89 tys. zł.

Nowy Peugeot e-2008 / SUV
Peugeot 2008. // fot. materiały prasowe

Peugeot 2008 w wariancie spalinowo-hybrydowym jest zasilany silnikiem 1.2 z Polski. Tę samą jednostkę montuje się do wicelidera greckiego rynku, czyli Citroena C3 (3 541 szt.). Oba modele mają też warianty w pełni elektryczne. Podium natomiast uzupełnia grecki bestseller zeszłego roku, czyli Toyota Yaris Cross (3 288 szt.). Najpopularniejsza pełna hybryda straciła jednak 25 proc. zeszłorocznego wyniku.

Citroen C3 / Citroen e-C3
Citroen C3. // fot. materiały prasowe

Podobną stratę odnotowała czwarta Toyota Yaris (3 001 szt.). Mocno podgonił ją Peugeot 208 (2 506 szt.), czyli kolejny model z „polskim silnikiem”. Silnik 1.2 zasila też kolejne w rankingu modele jak Opel Corsa (2 448 szt.) czy Fiat Panda (2 423 szt.). Bestsellerem segmentu A jest tam Kia Picanto (2 310 szt.), która wyprzedza japońskiego SUV-a, Suzuki Vitarę (2 182 szt.). Do Top 10 wbił się tam jeszcze Suzuki Swift (1 978 szt.).

Toyota Yaris Cross 2024 / japoński SUV
Toyota Yaris Cross. // fot. materiały prasowe

Zmiany na podium

Liderem greckiego rynku jest Toyota (11 647 szt.), choć jej rejestracje spadły o 10,8 proc. Wiceliderem po półroczu jest Peugeot (7 071 szt.), a do Top 3 wszedł Hyundai (5 349 szt.). Z podium wypadło Suzuki (5 023 szt.), a za nim plasują się Opel (4 494 szt.) i Citroen (4 012 szt.). Najpopularniejszą marką premium w Grecji jest BMW (3 877 szt.). Bawarski producent wyprzedza tam nawet Kię (3 810 szt.), Volkswagena (3 564) czy Fiata (2 659).

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również