Samochody, w których Polacy mogą poczuć się jak biznesmeni. Nowe z salonu kosztują teraz mniej niż 90 tys. zł

Biznesmeni, czyli przedsiębiorcy w największym stopniu odpowiadają za zakupy nowych samochodów osobowych. Kupują oni dużo aut, zarówno do wykonywania własnych obowiązków, jak i dla swoich pracowników. Zakup których osobówek sprawi, że nasz wybór jest zbieżny z tymi, jakich najczęściej dokonują biznesmeni? Okazuje się, że listę otwiera kosztujący mniej niż 90 tys. zł.

Toyota Corolla TS kombi / wnętrze
Podaj dalej

W zeszłym miesiącu klienci firmowi tradycyjnie dokonali większości rejestracji nowych samochodów osobowych. Choć osoby fizyczne tłumnie korzystały z wyprzedaży w salonach, to wciąż 63,15 proc. dowodów rejestracyjnych wydano na instytucje (dane Samaru). W styczniu było to blisko 28 tys. rejestracji (27 943). Jakie zatem modele najczęściej kupowali biznesmeni do swoich firm?

Toyota Corolla sedan
Toyota Corolla. // fot. materiały prasowe

Przedsiębiorcy wykupują Corolle na wagę

Choć w opracowaniu przygotowanym przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego dominują modele za ponad 100 tys. zł, to najwięcej rejestracji miało auto dostępne na wyprzedażach za 89 900 zł. To oczywiście bestseller polskiego rynku, czyli Toyota Corolla. Przełom roku to dość okazyjny moment na zakup tego modelu, który zazwyczaj jest dużo droższy. W pierwszym miesiącu tego roku skorzystano z tego 1 947 razy.

Skoda Octavia Kombi rok modelowy 2025
Skoda Octavia. // fot. materiały prasowe

Wyborem numer dwa była Skoda Octavia, która jako jedyna obok Corolli przekroczyła próg tysiąca rejestracji firmowych w styczniu (1 193). Mimo wyraźnego boomu na SUV-y, tylko jeden z w tym nadwoziu znalazł się na styczniowym podium. Firmy pierwszego miesiąca roku najczęściej z SUV-ów sięgały po Toyotę C-HR (736 szt.) lub Toyotę RAV4 (666 szt.).

SUV Toyota C-HR
Toyota C-HR. // fot. materiały prasowe

Biznesmeni sięgali nie tylko po drogie samochody osobowe

Dużą popularnością cieszyły się też Hyundai Tucson (657 szt.) i Lexus NX (632 szt.). Hybrydowa Toyota Yaris (613 szt.), która na szalonej wyprzedaży lidera zestawienia jest nieco droższa (od 91 400 zł) od Corolli, wyprzedziła Kia Sportage (491) i Toyotę Camry (475). Czołową dziesiątkę skompletował kolejny model dostępny poniżej 100 tys. zł, czyli Ford Focus (na wyprzedażach od 94 900 zł).

SUV Toyota RAV4 PHEV
Toyota RAV4. // fot. materiały prasowe

Drugą dziesiątkę najczęstszych rejestracji firmowych w styczniu otwiera Volvo XC60 (468). Bestseller szwedzkiej marki był wybierany przez klientów instytucjonalnych częściej niż Audi Q5 (458), Skoda Superb (395) czy Kia Ceed (389). Co ciekawe remis w styczniu zanotowały dwa SUV-y Skody z różnych biegunów cenowych. Po 378 rejestracji firmowych odnotowały w styczniu tania Scala (od 83 700 zł) i drogi Kodiaq (od 171 650 zł). Top 20 uzupełniły Mercedes GLC (376), Volkswagen Passat (358), Cupra Formentor (340) i Volkswagen Golf (320).

Nowy SUV Hyundai Tucson facelifting
Hyundai Tucson. // fot. Wojciech Garbarz

Największy ruch w salonach Toyoty i Skody

Analizując łączną sprzedaż osobówek przez poszczególne marki, w styczniu firmy najczęściej robiły zakupy w polskich salonach Toyoty (5 770) i Skody (2 955). Najbliżej progu 2 tys. rejestracji wśród firm były Audi (1 979) i Volkswagen (1 917). Czterocyfrowe wyniki odnotowały jeszcze Mercedes (1 633), BMW (1 553), Hyundai (1 512), Kia (1 378) i Lexus (1 338). Wśród najpopularniejszych marek znalazły się też Ford (922), Volvo (787) i Cupra (748). Za Renault (538), Peugeotem (537) oraz Dacią (480) sklasyfikowano brytyjsko-chińskie MG (381). Wśród firm Porsche (305) miało więcej rejestracji niż Nissan (293), Opel (283) czy Citroen (250).

Lexus NX niezawodność cena opinie
Lexus NX. // fot. materiały prasowe

Przeczytaj również