Wyliczenia PZPM pokazują, że od stycznia do lipca 2025 r. w Polsce zarejestrowano 16 029 hybryd plug-in. Względem ubiegłego roku to wzrost aż o 81,8 proc. To wciąż mniej niż pełnych elektryków (18 071 szt.), ale przyrost robi wrażenie. Technologia PHEV nie jest już bowiem domeną tylko segmentu premium, choć marki o wyższym standardzie są tu bardzo mocne.

Pewne panowanie Toyoty i Volvo, ale w Top 10 są 3 chińskie marki
Po 7 miesiącach rynek napędzają Toyota i Volvo. Obie marki urosły o 132,9 proc., przy czym japońska ma 2 112 rejestracji, a szwedzka 2 087. Niemałym zaskoczeniem jest pozycja Volkswagena na podium (1 361 szt.), który przemyca technologię do SUV-ów i kompaktów.

Czwarta lokata należy do BMW (1 282 szt.), a już na piątym miejscu jest chińskie BYD (1 251 szt.). To zresztą nie jedyny chiński producent, który przyciąga Polaków hybrydami plug-in. Za Mercedesem (1 169 szt.), Lexusem (1 065 szt.) i Audi (792 szt.) mamy bowiem Jaecoo (719 szt.). Jakby tego było mało dziesiątkę po lipcu uzupełnia MG (550 szt.).

Które hybrydy plug-in Polacy kupują najczęściej?
W segmencie PHEV od stycznia do lipca 2025 r. Polacy najczęściej wybierali Toyotę C-HR (1 358 szt.). Udany lipiec pozwolił BYD Seal U DM-i (1 191 szt.) wysunąć się na pozycję wicelidera. Sprzedaż na podobnym poziomie ma jeszcze Volvo XC60 Plug-in Hybrid (1 179 szt.). Mimo zmian pozycji nikt nie może narzekać, bowiem wszystkim rośnie.

Czwarte miejsce ma już Volkswagen Golf PHEV (911 szt.), będący już przed Lexusem NX 450h+ z tą technologią (769 szt.). Jaecoo 7 Super Hybrid (719 szt.) wkrótce może zaatakować Top 5, bo już rozprawiło się z Toyotą RAV4 (699 szt.). Popularną hybrydą plug-in jest też flagowe Volvo XC90 (636 szt.). Trzecim chińskim modelem w czołowej dziesiątce jest MG HS Hybrid+ (550 szt.), które wyprzedziło BMW Serii 5 (482 szt.).
