Rekordowa pierwsza połowa 2019 roku w historii SEAT-a… A to dopiero początek

Hiszpański producent samochodów zakończył pierwszą połowę 2019 r. osiągając najwyższą w historii sprzedaż. Ostatnie 6 miesięcy obfitowało także w liczne ciekawe wydarzenia, będące przygotowaniami do tego, co czeka nas w najbliższych miesiącach.

Rekordowa sprzedaż

Po raz pierwszy w historii SEAT-a sprzedano ponad 300 000 pojazdów w pierwszym półroczu i przekroczono tym samym rekord ustanowiony w tym samym okresie 2018 r. (289 900). Wzrost sprzedaży odnotowano również w Polsce, gdzie w czerwcu zarejestrowanych zostało o 6,1% więcej aut niż przed rokiem, przekraczając liczbę 1000 egzemplarzy.

Czerwiec to już drugi miesiąc z rzędu, kiedy SEAT odnotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Mówiąc dokładniej, w szóstym miesiącu roku, na całym świecie sprzedano 57 300 samochodów hiszpańskiej marki, czyli o 11,5% więcej niż w analogicznym okresie 2018 r. Czerwiec dla SEAT-a nigdy nie był tak pomyślny. Ustanowiony w 2018 r. rekord (51 400 sprzedanych pojazdów) nie zapisał się na długo w historii firmy jako ten najlepszy – już rok później udało się osiągnąć lepszy rezultat.

Polskie premiery

Sukcesy SEAT-a to nie tylko liczby. W ostatnich sześciu miesiącach obserwowaliśmy wprowadzenie do Polski SEAT-a Tarraco i Cupry Ateca.

Duży SUV Tarraco zaprojektowany z myślą o przestrzeni i komforcie dla nawet siedmiu osób wprowadził nowy język stylistyczny do świata hiszpańskiej marki. SEAT Tarraco dostępny jest z silnikami 1.5 TSI oraz 2.0 TDI, a także w wersjach wyposażeniowych Style i Xcellence.

Tarraco w standardzie oferuje wyposażenie, które w innych markach jest dostępne dopiero w topowych wersjach wyposażenia, np.: 10-calowy wirtualny kokpit oraz pełne światła LED, a ponadto w wersji Xcellence pełen pakiet asystentów, elektrycznie i bezdotykowo otwierane i zamykane drzwi bagażnika, podgrzewane fotele (przód i tył), nawigację i czujniki parkowania z kamerą cofania.

Cupra Ateca to z kolei pierwsze dziecko po rozdzieleniu sportowej marki od SEAT-a. SEAT wyodrębniając serię modeli z emblematem Cupra jako submarkę chciał zadbać o ekskluzywność sportowej linii modeli. Pierwszym samochodem, który otrzymał na masce nowe logo była, ku zaskoczeniu wielu, Ateca.

Cupra Ateca posiada silnik 2.0 TSI o mocy 300 KM i momencie obrotowym 380 Nm, współpracujący z nową 7-stopniową skrzynią biegów DSG. Przekładnię ulepszono dla bardziej sportowego charakteru i większej płynności zmiany biegów. Auto może rozwinąć prędkość maksymalną 245 km/h, a na osiągnięcie 100 km/h potrzebuje zaledwie 5,4 sekundy – te robiące wrażenie liczby zarezerwowane były dotychczas tylko dla SUV-ów marek premium.

Szutrowo-wyścigowy test Cupry Ateca z Jakubem Litwinem

Emocjonujące zapowiedzi

Salon Samochodowy w Genewie jak co roku był miejscem premier nie tyko nowych modeli samochodów, ale również inspirujących konceptów. W obu kategoriach, ciekawe propozycje zapowiedział Seat.

Pierwszą z nich jest model Minimo. To mikrosamochód łączacy w sobie zalety niewielkiego pojazdu z bezpieczeństwem i wygodą większego środka transportu. Pozwala na zwinne i łatwe parkowanie – jak motocyklem, ale dzięki zabudowanej i przestronnej konstrukcji zapewnia komfort kierowcy i pasażera na równi z samochodem osobowym. Dzięki temu, SEAT-a Minimó jest innowacyjną odpowiedzią na potrzeby współczesnej mobilności.

SEAT zaprezentował też pierwszy elektryczny model noszący nazwę el-Born. Poza w pełni ekologicznym napędem samochód może też pochwalić się trybem jazdy autonomicznej. SEAT el-Born to pierwszy w 100% elektryczny pojazd zbudowany na platformie MEB zaprojektowanej przez Volkswagena. Samochód przyjął nazwę jednej z najbardziej ikonicznych dzielnic Barcelony. Jego produkcja seryjna rozpocznie się w 2020 roku w niemieckim Zwickau.

O tych dwóch nowościach opowiedział nam Jakub Góralczyk z SEAT Polska.

Sercem pojazdu jest 204-konny silnik elektryczny zasilany zestawem akumulatorów o wydajności 62 kWh. Dzięki tym parametrom, zasięg el-Born wydłuża się do 420 kilometrów (wg WLTP), a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,5 sekundy. Z kolei specjalnie zaprojektowana ładowarka pozwala na naładowanie akumulatorów do 80% w 47 minut.

Na początku roku sportowy klon SEAT-a, marka Cupra, świętowała swoje pierwsze urodziny jako niezależna marka. Z tej okazji zaprezentowano koncepcyjny samochód o nazwie Formentor, który jest pierwszym opracowanym specjalnie dla niej modelem. Pojazd ma łączyć najnowsze technologie dzięki wysoce wydajnej jednostce hybrydowej typu plug-in.

CUPRA Formentor ma być w przyszłości seryjnie produkowanym samochodem typu SUV z obniżonym zawieszeniem i sportowymi detalami ujętymi w karoserii, które jednoznacznie mają wskazywać przynależność do sportowych genów Seata. Wyraźnie zaznaczona ostrymi liniami tylna część nadwozia oraz wydłużona maska nadają konceptowi dynamicznych proporcji.

Nie tylko cztery koła

SE

Rekordowa pierwsza połowa 2019 roku w historii SEAT-a… A to dopiero początek
Podaj dalej

Rekordowa sprzedaż

Po raz pierwszy w historii SEAT-a sprzedano ponad 300 000 pojazdów w pierwszym półroczu i przekroczono tym samym rekord ustanowiony w tym samym okresie 2018 r. (289 900). Wzrost sprzedaży odnotowano również w Polsce, gdzie w czerwcu zarejestrowanych zostało o 6,1% więcej aut niż przed rokiem, przekraczając liczbę 1000 egzemplarzy.

Czerwiec to już drugi miesiąc z rzędu, kiedy SEAT odnotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Mówiąc dokładniej, w szóstym miesiącu roku, na całym świecie sprzedano 57 300 samochodów hiszpańskiej marki, czyli o 11,5% więcej niż w analogicznym okresie 2018 r. Czerwiec dla SEAT-a nigdy nie był tak pomyślny. Ustanowiony w 2018 r. rekord (51 400 sprzedanych pojazdów) nie zapisał się na długo w historii firmy jako ten najlepszy – już rok później udało się osiągnąć lepszy rezultat.

Polskie premiery

Sukcesy SEAT-a to nie tylko liczby. W ostatnich sześciu miesiącach obserwowaliśmy wprowadzenie do Polski SEAT-a Tarraco i Cupry Ateca.

Duży SUV Tarraco zaprojektowany z myślą o przestrzeni i komforcie dla nawet siedmiu osób wprowadził nowy język stylistyczny do świata hiszpańskiej marki. SEAT Tarraco dostępny jest z silnikami 1.5 TSI oraz 2.0 TDI, a także w wersjach wyposażeniowych Style i Xcellence.

Tarraco w standardzie oferuje wyposażenie, które w innych markach jest dostępne dopiero w topowych wersjach wyposażenia, np.: 10-calowy wirtualny kokpit oraz pełne światła LED, a ponadto w wersji Xcellence pełen pakiet asystentów, elektrycznie i bezdotykowo otwierane i zamykane drzwi bagażnika, podgrzewane fotele (przód i tył), nawigację i czujniki parkowania z kamerą cofania.

Cupra Ateca to z kolei pierwsze dziecko po rozdzieleniu sportowej marki od SEAT-a. SEAT wyodrębniając serię modeli z emblematem Cupra jako submarkę chciał zadbać o ekskluzywność sportowej linii modeli. Pierwszym samochodem, który otrzymał na masce nowe logo była, ku zaskoczeniu wielu, Ateca.

Cupra Ateca posiada silnik 2.0 TSI o mocy 300 KM i momencie obrotowym 380 Nm, współpracujący z nową 7-stopniową skrzynią biegów DSG. Przekładnię ulepszono dla bardziej sportowego charakteru i większej płynności zmiany biegów. Auto może rozwinąć prędkość maksymalną 245 km/h, a na osiągnięcie 100 km/h potrzebuje zaledwie 5,4 sekundy – te robiące wrażenie liczby zarezerwowane były dotychczas tylko dla SUV-ów marek premium.

Szutrowo-wyścigowy test Cupry Ateca z Jakubem Litwinem

Emocjonujące zapowiedzi

Salon Samochodowy w Genewie jak co roku był miejscem premier nie tyko nowych modeli samochodów, ale również inspirujących konceptów. W obu kategoriach, ciekawe propozycje zapowiedział Seat.

Pierwszą z nich jest model Minimo. To mikrosamochód łączacy w sobie zalety niewielkiego pojazdu z bezpieczeństwem i wygodą większego środka transportu. Pozwala na zwinne i łatwe parkowanie – jak motocyklem, ale dzięki zabudowanej i przestronnej konstrukcji zapewnia komfort kierowcy i pasażera na równi z samochodem osobowym. Dzięki temu, SEAT-a Minimó jest innowacyjną odpowiedzią na potrzeby współczesnej mobilności.

SEAT zaprezentował też pierwszy elektryczny model noszący nazwę el-Born. Poza w pełni ekologicznym napędem samochód może też pochwalić się trybem jazdy autonomicznej. SEAT el-Born to pierwszy w 100% elektryczny pojazd zbudowany na platformie MEB zaprojektowanej przez Volkswagena. Samochód przyjął nazwę jednej z najbardziej ikonicznych dzielnic Barcelony. Jego produkcja seryjna rozpocznie się w 2020 roku w niemieckim Zwickau.

O tych dwóch nowościach opowiedział nam Jakub Góralczyk z SEAT Polska.

Sercem pojazdu jest 204-konny silnik elektryczny zasilany zestawem akumulatorów o wydajności 62 kWh. Dzięki tym parametrom, zasięg el-Born wydłuża się do 420 kilometrów (wg WLTP), a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,5 sekundy. Z kolei specjalnie zaprojektowana ładowarka pozwala na naładowanie akumulatorów do 80% w 47 minut.

Na początku roku sportowy klon SEAT-a, marka Cupra, świętowała swoje pierwsze urodziny jako niezależna marka. Z tej okazji zaprezentowano koncepcyjny samochód o nazwie Formentor, który jest pierwszym opracowanym specjalnie dla niej modelem. Pojazd ma łączyć najnowsze technologie dzięki wysoce wydajnej jednostce hybrydowej typu plug-in.

CUPRA Formentor ma być w przyszłości seryjnie produkowanym samochodem typu SUV z obniżonym zawieszeniem i sportowymi detalami ujętymi w karoserii, które jednoznacznie mają wskazywać przynależność do sportowych genów Seata. Wyraźnie zaznaczona ostrymi liniami tylna część nadwozia oraz wydłużona maska nadają konceptowi dynamicznych proporcji.

Nie tylko cztery koła

SEAT dba również o szeroko pojęte aktywności nie związane z nowymi modelami i premierami kolejnych samochodów. Na tegorocznym Open’er Festival znalazło się też po raz pierwszy w historii coś dla fanów motoryzacji – SEAT został pierwszym motoryzacyjnym partnerem kultowego festiwalu.

Uczestnicy Open’era mogli w strefie SEAT-a zrelaksować się w barcelońskim klimacie, wziąć udział w wyjątkowym muzycznym doświadczeniu car-a-oke oraz podziwiać artystę tworzącego street art. Hiszpański producent już od kilku lat angażuje się w projekty muzyczne i współpracuje z najważniejszymi europejskimi festiwalami. Tylko w tym roku SEAT obecny jest na barcelońskim festiwalu Primavera Sound, edycjach Lollapaloozy w Paryżu i Berlinie oraz Wireless Festival we Frankfurcie.

Ponadto, marka Cupra doczekała się swoich pierwszych partnerów w Polsce – twarzami sportowej marki zostali triatlonista Robert Karaś oraz aktorka Ola Popławska.

Globalizacja i współpraca z Chinami

Współpraca z Chinami to kolejny krok w kierunku realizacji globalnej strategii rozwoju SEAT-a. W maju tego roku delegacja chińskiego rządu odwiedziła główną siedzibę SEAT-a w Martorell, aby spotkać się z przedstawicielami spółek tworzących JAC Volkswagen. Zgodnie z ustaleniami do 2021 roku w chińskim mieście Hefei powstanie centrum badawczo-rozwojowe SEAT-a.

Nowe centrum badawczo-rozwojowe będzie odgrywało znaczącą rolę w opracowywaniu rozwiązań z dziedziny mobilności. Placówka umożliwi produkcję małych samochodów elektrycznych i ich podzespołów oraz prowadzenie badań nad technologiami z zakresu motoryzacji. Zakończenie prac budowlanych i otwarcie centrum jest planowane na 2021 rok. Centrum powstaje w Hefei, mieście we wschodnich Chinach, gdzie znajduje się także siedziba JAC.

Co dalej?

Pierwsza połowa roku była dla marek SEAT i Cupra niezwykle pracowita. Wszystkie te aktywności stanowiły tak naprawdę przygotowania do tego, co czeka nas w drugiej połowie 2019 i 2020 roku.

Na zbliżającym się Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie obejrzymy m. in. SEAT-a Tarraco w sportowym pakiecie stylistycznym FR w wersji hybrydowej, a także wyjątkowy Concept Cupra. Na tę chwilę możemy zobaczyć 15-sekundowy teaser zatytułowany „Cupra Concept Teaser”.

https://www.facebook.com/WRCNewsOfficial/videos/2324640747601927/

Kontynuując strategię mikromobilności SEAT podczas ekspozycji EICMA w Mediolanie pokaże pierwszy e-skuter, który uzupełni hulajnogę eXS oraz Minimo. Z kolei na samym początku roku 2020 powinny mieć miejsce pierwsze testy Leona czwartej generacji.

Rok 2020 będzie szczególny dla marki SEAT. Tylu nowości w historii marki jeszcze nie było: nowy Leon, El-Born, Minimo, Formentor, Ateca po faceliftingu, nowe napędy, otwarcie CASA SEAT oraz Cupra Headquarters, a także zaprezentowanie kolejnej platformy mikromobilnej – to tylko kilka z nich.

Przeczytaj również