Rekordowa pierwsza połowa 2019 roku w historii SEAT-a… A to dopiero początek

Hiszpański producent samochodów zakończył pierwszą połowę 2019 r. osiągając najwyższą w historii sprzedaż. Ostatnie 6 miesięcy obfitowało także w liczne ciekawe wydarzenia, będące przygotowaniami do tego, co czeka nas w najbliższych miesiącach.

Rekordowa sprzedaż

Po raz pierwszy w historii SEAT-a sprzedano ponad 300 000 pojazdów w pierwszym półroczu i przekroczono tym samym rekord ustanowiony w tym samym okresie 2018 r. (289 900). Wzrost sprzedaży odnotowano również w Polsce, gdzie w czerwcu zarejestrowanych zostało o 6,1% więcej aut niż przed rokiem, przekraczając liczbę 1000 egzemplarzy.

Czerwiec to już drugi miesiąc z rzędu, kiedy SEAT odnotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Mówiąc dokładniej, w szóstym miesiącu roku, na całym świecie sprzedano 57 300 samochodów hiszpańskiej marki, czyli o 11,5% więcej niż w analogicznym okresie 2018 r. Czerwiec dla SEAT-a nigdy nie był tak pomyślny. Ustanowiony w 2018 r. rekord (51 400 sprzedanych pojazdów) nie zapisał się na długo w historii firmy jako ten najlepszy – już rok później udało się osiągnąć lepszy rezultat.

Polskie premiery

Sukcesy SEAT-a to nie tylko liczby. W ostatnich sześciu miesiącach obserwowaliśmy wprowadzenie do Polski SEAT-a Tarraco i Cupry Ateca.

Duży SUV Tarraco zaprojektowany z myślą o przestrzeni i komforcie dla nawet siedmiu osób wprowadził nowy język stylistyczny do świata hiszpańskiej marki. SEAT Tarraco dostępny jest z silnikami 1.5 TSI oraz 2.0 TDI, a także w wersjach wyposażeniowych Style i Xcellence.

Tarraco w standardzie oferuje wyposażenie, które w innych markach jest dostępne dopiero w topowych wersjach wyposażenia, np.: 10-calowy wirtualny kokpit oraz pełne światła LED, a ponadto w wersji Xcellence pełen pakiet asystentów, elektrycznie i bezdotykowo otwierane i zamykane drzwi bagażnika, podgrzewane fotele (przód i tył), nawigację i czujniki parkowania z kamerą cofania.

Cupra Ateca to z kolei pierwsze dziecko po rozdzieleniu sportowej marki od SEAT-a. SEAT wyodrębniając serię modeli z emblematem Cupra jako submarkę chciał zadbać o ekskluzywność sportowej linii modeli. Pierwszym samochodem, który otrzymał na masce nowe logo była, ku zaskoczeniu wielu, Ateca.

Cupra Ateca posiada silnik 2.0 TSI o mocy 300 KM i momencie obrotowym 380 Nm, współpracujący z nową 7-stopniową skrzynią biegów DSG. Przekładnię ulepszono dla bardziej sportowego charakteru i większej płynności zmiany biegów. Auto może rozwinąć prędkość maksymalną 245 km/h, a na osiągnięcie 100 km/h potrzebuje zaledwie 5,4 sekundy – te robiące wrażenie liczby zarezerwowane były dotychczas tylko dla SUV-ów marek premium.

Szutrowo-wyścigowy test Cupry Ateca z Jakubem Litwinem

Emocjonujące zapowiedzi

Salon Samochodowy w Genewie jak co roku był miejscem premier nie tyko nowych modeli samochodów, ale również inspirujących konceptów. W obu kategoriach, ciekawe propozycje zapowiedział Seat.

Pierwszą z nich jest model Minimo. To mikrosamochód łączacy w sobie zalety niewielkiego pojazdu z bezpieczeństwem i wygodą większego środka transportu. Pozwala na zwinne i łatwe parkowanie – jak motocyklem, ale dzięki zabudowanej i przestronnej konstrukcji zapewnia komfort kierowcy i pasażera na równi z samochodem osobowym. Dzięki temu, SEAT-a Minimó jest innowacyjną odpowiedzią na potrzeby współczesnej mobilności.

SEAT zaprezentował też pierwszy elektryczny model noszący nazwę el-Born. Poza w pełni ekologicznym napędem samochód może też pochwalić się trybem jazdy autonomicznej. SEAT el-Born to pierwszy w 100% elektryczny pojazd zbudowany na platformie MEB zaprojektowanej przez Volkswagena. Samochód przyjął nazwę jednej z najbardziej ikonicznych dzielnic Barcelony. Jego produkcja seryjna rozpocznie się w 2020 roku w niemieckim Zwickau.

O tych dwóch nowościach opowiedział nam Jakub Góralczyk z SEAT Polska.

Sercem pojazdu jest 204-konny silnik elektryczny zasilany zestawem akumulatorów o wydajności 62 kWh. Dzięki tym parametrom, zasięg el-Born wydłuża się do 420 kilometrów (wg WLTP), a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,5 sekundy. Z kolei specjalnie zaprojektowana ładowarka pozwala na naładowanie akumulatorów do 80% w 47 minut.

Na początku roku sportowy klon SEAT-a, marka Cupra, świętowała swoje pierwsze urodziny jako niezależna marka. Z tej okazji zaprezentowano koncepcyjny samochód o nazwie Formentor, który jest pierwszym opracowanym specjalnie dla niej modelem. Pojazd ma łączyć najnowsze technologie dzięki wysoce wydajnej jednostce hybrydowej typu plug-in.

CUPRA Formentor ma być w przyszłości seryjnie produkowanym samochodem typu SUV z obniżonym zawieszeniem i sportowymi detalami ujętymi w karoserii, które jednoznacznie mają wskazywać przynależność do sportowych genów Seata. Wyraźnie zaznaczona ostrymi liniami tylna część nadwozia oraz wydłużona maska nadają konceptowi dynamicznych proporcji.

Nie tylko cztery koła

SEAT dba również o szeroko pojęte aktywności nie związane z nowymi modelami i premi

Rekordowa pierwsza połowa 2019 roku w historii SEAT-a… A to dopiero początek
Podaj dalej

Rekordowa sprzedaż

Po raz pierwszy w historii SEAT-a sprzedano ponad 300 000 pojazdów w pierwszym półroczu i przekroczono tym samym rekord ustanowiony w tym samym okresie 2018 r. (289 900). Wzrost sprzedaży odnotowano również w Polsce, gdzie w czerwcu zarejestrowanych zostało o 6,1% więcej aut niż przed rokiem, przekraczając liczbę 1000 egzemplarzy.

Czerwiec to już drugi miesiąc z rzędu, kiedy SEAT odnotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Mówiąc dokładniej, w szóstym miesiącu roku, na całym świecie sprzedano 57 300 samochodów hiszpańskiej marki, czyli o 11,5% więcej niż w analogicznym okresie 2018 r. Czerwiec dla SEAT-a nigdy nie był tak pomyślny. Ustanowiony w 2018 r. rekord (51 400 sprzedanych pojazdów) nie zapisał się na długo w historii firmy jako ten najlepszy – już rok później udało się osiągnąć lepszy rezultat.

Polskie premiery

Sukcesy SEAT-a to nie tylko liczby. W ostatnich sześciu miesiącach obserwowaliśmy wprowadzenie do Polski SEAT-a Tarraco i Cupry Ateca.

Duży SUV Tarraco zaprojektowany z myślą o przestrzeni i komforcie dla nawet siedmiu osób wprowadził nowy język stylistyczny do świata hiszpańskiej marki. SEAT Tarraco dostępny jest z silnikami 1.5 TSI oraz 2.0 TDI, a także w wersjach wyposażeniowych Style i Xcellence.

Tarraco w standardzie oferuje wyposażenie, które w innych markach jest dostępne dopiero w topowych wersjach wyposażenia, np.: 10-calowy wirtualny kokpit oraz pełne światła LED, a ponadto w wersji Xcellence pełen pakiet asystentów, elektrycznie i bezdotykowo otwierane i zamykane drzwi bagażnika, podgrzewane fotele (przód i tył), nawigację i czujniki parkowania z kamerą cofania.

Cupra Ateca to z kolei pierwsze dziecko po rozdzieleniu sportowej marki od SEAT-a. SEAT wyodrębniając serię modeli z emblematem Cupra jako submarkę chciał zadbać o ekskluzywność sportowej linii modeli. Pierwszym samochodem, który otrzymał na masce nowe logo była, ku zaskoczeniu wielu, Ateca.

Cupra Ateca posiada silnik 2.0 TSI o mocy 300 KM i momencie obrotowym 380 Nm, współpracujący z nową 7-stopniową skrzynią biegów DSG. Przekładnię ulepszono dla bardziej sportowego charakteru i większej płynności zmiany biegów. Auto może rozwinąć prędkość maksymalną 245 km/h, a na osiągnięcie 100 km/h potrzebuje zaledwie 5,4 sekundy – te robiące wrażenie liczby zarezerwowane były dotychczas tylko dla SUV-ów marek premium.

Szutrowo-wyścigowy test Cupry Ateca z Jakubem Litwinem

Emocjonujące zapowiedzi

Salon Samochodowy w Genewie jak co roku był miejscem premier nie tyko nowych modeli samochodów, ale również inspirujących konceptów. W obu kategoriach, ciekawe propozycje zapowiedział Seat.

Pierwszą z nich jest model Minimo. To mikrosamochód łączacy w sobie zalety niewielkiego pojazdu z bezpieczeństwem i wygodą większego środka transportu. Pozwala na zwinne i łatwe parkowanie – jak motocyklem, ale dzięki zabudowanej i przestronnej konstrukcji zapewnia komfort kierowcy i pasażera na równi z samochodem osobowym. Dzięki temu, SEAT-a Minimó jest innowacyjną odpowiedzią na potrzeby współczesnej mobilności.

SEAT zaprezentował też pierwszy elektryczny model noszący nazwę el-Born. Poza w pełni ekologicznym napędem samochód może też pochwalić się trybem jazdy autonomicznej. SEAT el-Born to pierwszy w 100% elektryczny pojazd zbudowany na platformie MEB zaprojektowanej przez Volkswagena. Samochód przyjął nazwę jednej z najbardziej ikonicznych dzielnic Barcelony. Jego produkcja seryjna rozpocznie się w 2020 roku w niemieckim Zwickau.

O tych dwóch nowościach opowiedział nam Jakub Góralczyk z SEAT Polska.

Sercem pojazdu jest 204-konny silnik elektryczny zasilany zestawem akumulatorów o wydajności 62 kWh. Dzięki tym parametrom, zasięg el-Born wydłuża się do 420 kilometrów (wg WLTP), a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,5 sekundy. Z kolei specjalnie zaprojektowana ładowarka pozwala na naładowanie akumulatorów do 80% w 47 minut.

Na początku roku sportowy klon SEAT-a, marka Cupra, świętowała swoje pierwsze urodziny jako niezależna marka. Z tej okazji zaprezentowano koncepcyjny samochód o nazwie Formentor, który jest pierwszym opracowanym specjalnie dla niej modelem. Pojazd ma łączyć najnowsze technologie dzięki wysoce wydajnej jednostce hybrydowej typu plug-in.

CUPRA Formentor ma być w przyszłości seryjnie produkowanym samochodem typu SUV z obniżonym zawieszeniem i sportowymi detalami ujętymi w karoserii, które jednoznacznie mają wskazywać przynależność do sportowych genów Seata. Wyraźnie zaznaczona ostrymi liniami tylna część nadwozia oraz wydłużona maska nadają konceptowi dynamicznych proporcji.

Nie tylko cztery koła

SEAT dba również o szeroko pojęte aktywności nie związane z nowymi modelami i premierami kolejnych samochodów. Na tegorocznym Open’er Festival znalazło się też po raz pierwszy w historii coś dla fanów motoryzacji – SEAT został pierwszym motoryzacyjnym partnerem kultowego festiwalu.

Uczestnicy Open’era mogli w strefie SEAT-a zrelaksować się w barcelońskim klimacie, wziąć udział w wyjątkowym muzycznym doświadczeniu car-a-oke oraz podziwiać artystę tworzącego street art. Hiszpański producent już od kilku lat angażuje się w projekty muzyczne i współpracuje z najważniejszymi europejskimi festiwalami. Tylko w tym roku SEAT obecny jest na barcelońskim festiwalu Primavera Sound, edycjach Lollapaloozy w Paryżu i Berlinie oraz Wireless Festival we Frankfurcie.

Ponadto, marka Cupra doczekała się swoich pierwszych partnerów w Polsce – twarzami sportowej marki zostali triatlonista Robert Karaś oraz aktorka Ola Popławska.

Globalizacja i współpraca z Chinami

Współpraca z Chinami to kolejny krok w kierunku realizacji globalnej strategii rozwoju SEAT-a. W maju tego roku delegacja chińskiego rządu odwiedziła główną siedzibę SEAT-a w Martorell, aby spotkać się z przedstawicielami spółek tworzących JAC Volkswagen. Zgodnie z ustaleniami do 2021 roku w chińskim mieście Hefei powstanie centrum badawczo-rozwojowe SEAT-a.

Nowe centrum badawczo-rozwojowe będzie odgrywało znaczącą rolę w opracowywaniu rozwiązań z dziedziny mobilności. Placówka umożliwi produkcję małych samochodów elektrycznych i ich podzespołów oraz prowadzenie badań nad technologiami z zakresu motoryzacji. Zakończenie prac budowlanych i otwarcie centrum jest planowane na 2021 rok. Centrum powstaje w Hefei, mieście we wschodnich Chinach, gdzie znajduje się także siedziba JAC.

Co dalej?

Pierwsza połowa roku była dla marek SEAT i Cupra niezwykle pracowita. Wszystkie te aktywności stanowiły tak naprawdę przygotowania do tego, co czeka nas w drugiej połowie 2019 i 2020 roku.

Na zbliżającym się Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie obejrzymy m. in. SEAT-a Tarraco w sportowym pakiecie stylistycznym FR w wersji hybrydowej, a także wyjątkowy Concept Cupra. Na tę chwilę możemy zobaczyć 15-sekundowy teaser zatytułowany „Cupra Concept Teaser”.

https://www.facebook.com/WRCNewsOfficial/videos/2324640747601927/

Kontynuując strategię mikromobilności SEAT podczas ekspozycji EICMA w Mediolanie pokaże pierwszy e-skuter, który uzupełni hulajnogę eXS oraz Minimo. Z kolei na samym początku roku 2020 powinny mieć miejsce pierwsze testy Leona czwartej generacji.

Rok 2020 będzie szczególny dla marki SEAT. Tylu nowości w historii marki jeszcze nie było: nowy Leon, El-Born, Minimo, Formentor, Ateca po faceliftingu, nowe napędy, otwarcie CASA SEAT oraz Cupra Headquarters, a także zaprezentowanie kolejnej platformy mikromobilnej – to tylko kilka z nich.

Przeczytaj również