Francuska firma opracowała średnią mieszankę modelu TZ, uzupełniając lukę między twardą i miękką mieszanką. Co prawda zespoły nadal będą mogły używać tylko dwóch rodzajów mieszanek w danym rajdzie, ale nowy produkt rozszerzy ekipom możliwości strategii.
Arnaud Rémy, menedżer rajdowych programów Michelin: Dzięki szerszemu wyborowi, który teraz proponujemy będziemy w stanie dopracować nasz dobór do specyficznej charakterystyki każdej z szutrowych rund WRC. Istniejące twarda i miękka mieszanka już umożliwiają wszechstronność ze względu na ich zdolność do działania na różnego rodzaju terenach. Teraz dzięki dostępności trzech mieszanek, nasze zespoły skorzystają z rozwiązań, które pomogą im być bardziej konkurencyjnymi na miękkim lub wilgotnym, a nawet na mokrym podłożu. Średnia mieszanka prawie na pewno będzie opcją na wszystkie rundy.
W Rajdzie Finlandii zespoły otrzymają nową średnią oraz dotychczasową miękką mieszankę. Te opcje bardziej będą pasować na luźny szuter trasy imprezy zlokalizowanej wokół Jyväskylä. Nowe ogumienie to m.in. odpowiedź na produkt Dmacka, który w pewnych warunkach potrafił być wyjątkowo konkrencyjny w stosunku do Michelin, dzięki bardziej miękkiej mieszance w opcji twardej. Teraz załogi WRC wyposażone w opony Michelin powinny być bezkonkurencyjne w porównaniu do innych dostawców.