Rajd Estonii z fabrycznymi WRC i zwycięzcą Rajdu Śląska

Rajd Estonii z fabrycznymi WRC i zwycięzcą Rajdu Śląska

29 interakcji

Podaj dalej

Organizatorzy Rajdu Estonii (13-15 lipca) na bieżąco ujawniają kto zgłosił się do imprezy z bazą w Otepää. Na inaugurację FIA Baltic Rally Trophy wybierają się m.in. zespoły fabryczne WRC, w ramach przygotowań do Rajdu Finlandii (26-29 lipca).

Na szutry w południowej Estonii Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team wysyła załogę Craig Breen i Scott Martin, która powalczy aktualnym C3 WRC. Bohaterem i faworytem gospodarzy będą jednak Ott Tänak i Martin Järveoja w fabrycznej Toyocie Yaris WRC. Przed Rally Finland testowy start zaliczy tam także Hyundai Motorsport wystawiając i20 Coupe WRC dla Haydena Paddona i Sebastiana Marshala oraz i20 R5 dla objętego programem juniorskim Jariego Huttunena i Anttiego Linnaketo.

Przy trasie być może zobaczymy też biało-czerwone flagi. Do Estonii wybierają się zwycięzcy Rajdu Śląska, Tomasz Kasperczyk i Damian Syty (Ford Fiesta R5). Będzie to start w ramach przygotowań do szutrowej części sezonu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, w której zaplanowano litewski Rajd Elektrenai i mazurski Rajd Polski. Trenerem 25-latka jest szef komitetu organizacyjnego Rally Estonia, Urmo Aava.

W przerwie od Pucharu Świata FIA w Rajdach Terenowych zobaczymy też obecnego w Estonii przed dwoma laty Arona Domżałę. 28-letni kierowca zadebiutuje za kierownicą Škody Fabii R5 ze stajni byłego zawodnika WRC Toniego Gardemeistera – TGS Worldwide. Na prawym fotelu zasiądzie etatowy pilot Mikołaja Marczyka z teamu Škoda Polska Motorsport, Szymon Gospodarczyk, który towarzyszy Aronowi w rajdach płaskich od 2014 r.

 

Na liście zgłoszeń pojawiła się także załoga Jarosław Kołtun / Irenausz Pleskot, którzy wystartują Fordem Fiestą R5.

Rajd liczy 146,04 km oesowych. Duża część odcinków jest nowa. W sobotę do pokonania będzie 11 prób. Na niedzielę przewidziano 5 odcinków, w tym półtora kilometrowy asfaltowy superodcinek Elva City na zakończenie zmagań.

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News