Rajd Australii: Latvala jedzie wszystko. Neuville zwiedzał pobocze

Rajd Australii: Latvala jedzie wszystko. Neuville zwiedzał pobocze

11 interakcji

Podaj dalej

Finałowy etap Rajdu Australii rozpoczął się od 15,55-kilometrowej Coramby, której nawierzchnia w większości została przemyta deszczem. Niedzielę najszybciej rozpoczęli Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC).

Po wczorajszym etapie Finowie mieli tylko 4,4 sekundy przewagi nad Haydenem Paddonem i Sebastianem Marshallem (Hyundai i20 Coupe WRC). Latvala dołożył rywalowi 13,9 sekundy. Jednocześnie zbliżył się do prowadzących w imprezie Otta Tanaka i Martina Jarveoji (+9,3 sek.). Załoga Yarisa WRC z nr 8 w pewnym momencie straciła moc, ale samochód w końcu wrócił do normalnego trybu.

Jari-Matti Latvala: Myślałem, że Hayden będzie mocno atakował, więc oczywiście musiałem jakoś zareagować, ponieważ nie znam jego tempa.

Hayden Paddon: Naprawdę ciężko znaleźć rytm. Miejscami przyczepność jest fajna, a czasami w ogóle jej nie ma. Tak długo jak będziemy mogli wywierać presję, wszystko może się zdarzyć.

Oesowe podium skompletowały załogi Hyundaia. Andreas Mikkelsen i Anders Jaeger stracili 5,2 sekundy. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul odbili się od grząskiej bandy na hamowaniu, ale bez problemów pojechali dalej. Mimo przygody przez dłuższy czas utrzymywali się na czele tabeli czasów (strata do Latvali +9,1 sek.).

Thierry Neuville: Próbowałem. Jest bardzo podstępnie. Niektóre sekcje przesychają, niektóre stają się jeszcze bardziej śliskie. Tak, podejmujemy trochę ryzyka.

Sebastien Ogier i Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) starają się jechać bezpiecznym tempem. Francuz był zadowolony ze straty tylko 5,2 sekundy do Neuville’a. Jadący za Belgiem, Elfyn Evans i Daniel Barritt (Ford) oddali wiceliderowi mistrzostw 8,9 sekundy i w zapasie pozostało 21,7 sekundy.

Elfyn Evans: Thierry pojechał miejscami na dużm ryzyku. To był dobry przejazd, ale wygląda na to, że bardzo ciśnie.

Sebastien Ogier: W suchych warunkach jest wymagająco, ale kiedy jest mokro jest jeszcze gorzej, ponieważ ciężko ocenić przyczepność.

Rajd Australii 2018 – wynik na OS19

1. Latvala Jari-MattiAnttila M.
Toyota Yaris WRC tyre
9:38.1
2. Mikkelsen AndreasJæger A.
Hyundai i20 Coupe WRC tyre
+5.2
+5.2
3. Neuville ThierryGilsoul N.
Hyundai i20 Coupe WRC tyre
+9.1
+3.9
4. Tänak OttJärveoja Martin
Toyota Yaris WRC tyre
+9.3
+0.2
5. Paddon HaydenMarshall S.
Hyundai i20 Coupe WRC tyre
+13.9
+4.6
6. Ogier SébastienIngrassia J.
Ford Fiesta WRC tyre
+14.3
+0.4
7. Evans ElfynBarritt Daniel
Ford Fiesta WRC tyre
+18.0
+3.7
8. Østberg MadsEriksen Torstein
Citroën C3 WRC tyre
+19.5
+1.5
9. Breen CraigMartin Scott
Citroën C3 WRC tyre
+20.6
+1.1
10. Lappi EsapekkaFerm Janne
Toyota Yaris WRC tyre
+22.2
+1.6

Rajd Australii 2018 – wynik po OS19

1. Tänak OttJärveoja M.
Toyota Yaris WRC tyre
2:17:39.4
2. Latvala J.Anttila M.
Toyota Yaris WRC tyre
+12.6
+12.6
3. Paddon HaydenMarshall S.
Hyundai i20 Coupe WRC tyre
+30.9
+18.3
4. Østberg MadsEriksen T.
Citroën C3 WRC tyre
+56.8
+25.9
5. Lappi EsapekkaFerm Janne
Toyota Yaris WRC tyre
+1:03.3
+6.5
6. Ogier S.Ingrassia J.
Ford Fiesta WRC tyre
+1:49.8
+46.5
7. Evans ElfynBarritt D.
Ford Fiesta WRC tyre
+2:13.3
+23.5
8. Neuville T.Gilsoul N.
Hyundai i20 Coupe WRC tyre
+2:35.0
+21.7
9. Suninen TeemuMarkkula M.
Ford Fiesta WRC tyre
+3:05.9
+30.9
10. Breen CraigMartin Scott
Citroën C3 WRC tyre
+6:28.1
+3:22.2

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News