Rajd Argentyny: Decyzja sędziów pozbawiła Krisa Meeke'a miejsca w top 3

Rajd Argentyny: Decyzja sędziów pozbawiła Krisa Meeke'a miejsca w top 3

35 interakcji

Podaj dalej

Na pierwszym przejeździe najdłuższego odcinka specjalnego Rajdu Argentyny, Cuchilla Nevada – Characato (33,65 km) posypało się kilka kar dla czołowych załóg.

Po zakończeniu jazd na 2. etapie, Zespół Sędziów Sportowych poprosił o wizytę dwóch kierowców Toyoty, Krisa Meeke’a i Otta Tanaka. Stawić musiał się także lider WRC 2 Pro, Mads Ostberg.

Cała trójka popełniła ten sam błąd na jednym z prawych zakrętów. Na drodze pojawiało się rozwidlenie. Książka drogowa nakazywała przejazd lewym pasem przez bramkę z zabezpieczeniem dla zwierząt. Wymienione załogi skręciły jednak w prawą, co stanowiło niedozwolony skrót.

Wszyscy zgodnie zostali ukarani 10 sekundami kary. Najbardziej odczuł to Kris Meeke, który spadł z trzeciego na piąte miejsce. Brytyjczyk przyznał, że był rozkojarzony uchodzącym powietrzem z koła i problemami z układem hamulcowym. Zwycięzca 2015 r. zorientował się dopiero po skręcie. Zapewniał, że nie był to intencjonalne.

Ott Tanak wspierany przez dyrektora sportowego zespołu Toyoty, Kaja Lindstroma sugerowali, że oznaczenia w Książce Drogowej były niejasne. Poza tym zapewniano, że nie doszło do żadnych zmian na tym odcinku względem ubiegłego roku, a rozwidlenie nie było oznaczone w przewodniku rajdowym. Potwierdzono jednocześnie, że na zapoznaniu z trasą załogi pokonały zakręt prawidłowo, tym bardziej, że wówczas brama prawego pasa była zamknięta.

Z kolei Mads Ostberg przyznał, że po prostu podążył za widocznymi liniami, które na szutrowej drodze wyrobili kierowcy Toyoty. Zeznał, że jego wybór nie był intencjonalną próbą zyskania przewagi.

Rajd Argentyny 2019 – wyniki po 2. etapie z uwzględnieniem kar ZSS

1. Neuville Thierry – Gilsoul Nicolas
Hyundai i20 Coupe WRC tyre
2:37:23.6
2. Mikkelsen Andreas – Jæger Anders
Hyundai i20 Coupe WRC tyre
+45.7
+45.7
3. Ogier Sébastien – Ingrassia Julien
Citroën C3 WRC tyre
+1:06.0
+20.3
4. Sordo Dani – Del Barrio Carlos
Hyundai i20 Coupe WRC tyre
+1:12.0
+6.0
5. Meeke Kris – Marshall Sebastian
Toyota Yaris WRC tyre
+1:13.2
+1.2
6. Latvala Jari-Matti – Anttila Miikka
Toyota Yaris WRC tyre
+1:28.3
+15.1
7. Suninen Teemu – Salminen Marko
Ford Fiesta WRC tyre
+3:48.4
+2:20.1
8.
Østberg Mads – Eriksen Torstein
Citroën C3 R5 tyre
+12:14.5
+8:26.1
9.
Tänak Ott – Järveoja Martin
Toyota Yaris WRC tyre (SR)
+14:14.3
+1:59.8
10. Heller Pedro – Martí Marc
Ford Fiesta R5 tyre
+16:18.2
+2:03.9
11. Galanti Alejandro – Toyotoshi M.
Toyota Etios R5 tyre
+20:38.2
+4:20.0
12. Nobre Paulo – Morales Gabriel
Škoda Fabia R5 tyre
+25:52.6
+5:14.4
13. Guerra jr. B. – Zapata Ortega J.
Škoda Fabia R5 tyre
+26:05.2
+12.6
14. Heller Alberto – Díaz José Luis
Ford Fiesta R5 tyre (SR)
+30:59.1
+4:53.9
15. Greensmith Gus – Edmondson Elliott
Ford Fiesta R5 tyre (SR)
+33:11.9
+2:12.8
16. Katsuta Takamoto – Barritt Daniel
Ford Fiesta R5 tyre (SR)
+35:15.8
+2:03.9

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News