François-Xavier Demaison, dyrektor techniczny Volkswagen Motorsport: Ta rama czasowa była kluczowym czynnikiem przy konfiguracji baterii dla I.D. R-a Pikes Peak. Ponadto strategia ładowania i niezależne zasilanie mobilne były także ważnymi aspektami systemu szybkiego ładowania.
Szef elektryki i elektroniki w Volkswagen Motorsport, Marc-Christian Bertram opracował napęd elektryczny dla prototypu, który generuje 500 kW mocy (ok. 680 KM). Przy projektowaniu w pełni współpracowano ze specjalistami od e-mobilności marki z Wolfsburga, którzy rozwijają technologię dla drogowych wersji rodziny modelowej I.D.
Marc-Christian Bertram: Ustalając strategię ładowania musieliśmy pamiętać, że może dojść do restartu. Mając to na uwadze, mieliśmy przed sobą 2 główne wyzwania: uniknąć przegrzania baterii podczas ładowania oraz zapewnić równy poziom naładowania akumulatorów. Najpierw przetestowaliśmy różne składy chemiczne poszczególnych ogniw, a następnie rozszerzyliśmy testy sprawdzając cały moduł.
Najlepsze rezultaty osiągnięto na baterii litowo-jonowej, która w Volkswagenie I.D. R Pikes Peak jest umieszczona obok i za plecami kierowcy. Akumulator ma wyjątkowo wysoką gęstość mocy. Dzięki temu jest w stanie przyspieszyć do 100 km/godz. w 2,25 sekundy, czyli szybciej od bolidu Formuły 1. Na 19,99-kilometrowym podjeździe znajdują jest 156 zakrętów, więc bateria została zaprojektowana, aby była w stanie znieść mniej więcej taką ilość faz przyspieszania na pełnej mocy.