Pikes Peak 2018: 94 nr startowy Volkswagena nie jest przypadkowy. Co oznacza?

6 interakcji Przejdź do dyskusji

Pikes Peak 2018: 94 nr startowy Volkswagena nie jest przypadkowy. Co oznacza?

Jedną z najbardziej oczekiwanych imprez tego roku jest słynny Wyścig Górski Pikes Peak, w którym fabryczny zespół Volkswagena wystawi budzący podziw prototyp I.D. R Pikes Peak. Poznaliśmy niedawno oficjalne barwy maszyny, która może nie tylko pobić rekord aut elektrycznych, ale i wykręcić najlepszy czas podjazdu w historii.

Na 96. edycję kultowego „Wyścigu do Chmur” jak zwykło nazywać się Pikes Peak, karbonowo-stalowe nadwozie otrzymało szare oklejenie – kolor rozpoznawczy rodziny modelowej I.D., którą Volkswagen chce podbić rynek samochodów elektrycznych od 2020 r. Volkswagen I.D. R Pikes Peak jest ekstremalnie sportową figurą tej gamy o mocy 500 kW (ok. 680 KM).

Na futurystycznym samochodzie, którym 24 czerwca Romain Dumas spróbuje wykręcić rekord widać m.in. jalogo „R” – symbolu sportowych modeli Volkswagena, producenta oprogramowania dla inżynierów AnSys, producenta topowych opon Michelin (na których VW pojedzie w Pikes Peak) oraz serii gier na Playstation – Gran Turismo. Jest tam również 94 numer startowy, który chyba jak wszystko w tym projekcie, nie jest przypadkowy.

Sven Smeets, szef Volkswagen Motorsport: Jak zwykle w amerykańskich wyścigach samochodowych, organizatorzy pozwolili nam wybrać własny numer startowy. 94 było naszym wyraźnym życzeniem, ponieważ symbolizuje litery „I” oraz „D”, które są dziewiątą i czwartą literą w alfabecie.

Z Kolorado na Le Mans i z powrotem

Najbliższy okres będzie jednym z bardziej wymagających dla fabrycznego kierowcy Volkswagena, Romaina Dumasa. Francuz do niedzieli wraz z inżynierami przeprowadzał testy w Kolorado. 40-latek z Alès przyleciał już jednak do Europy, gdzie w najbliższy weekend wystartuje w 24 godzinach Le Mans. Dwukrotny zwycięzca najsłynniejszego wyścigu długodystansowego świata pojedzie fabrycznym Porsche 911 RSR, zmieniając się z Timo Bernhardem i Svenem Müllerem w klasie GTE Pro.

Zaraz po zakończeniu dobowego wyścigu na Circuit de la Sarthe, Dumas wsiada w samolot i wraca do USA, ponieważ już we wtorek odbędą się oficjalne treningi. Kwalifikacje zaplanowano dzień później, 20 czerwca. Lista startowa zostanie ogłoszona w nocy z piątku na sobotę (polskiego czasu). Volkswagen Motorsport swoją próbę będzie mieć zapewne w niedzielę. Oficjalnym celem jest podjazd poniżej 8 minut i 57,118 sekundy (rekord aut elektrycznych z 2016 r.).

Przeczytaj również