Rajd Śląska rozda tytuły? Wszystko na to wskazuje!

Przejdź do dyskusji

Rajd Śląska rozda tytuły? Wszystko na to wskazuje!

Rajd Śląska rozda tytuły? Wszystko na to wskazuje!

Już tylko trzy rundy rajdowych mistrzostw Polski pozostały nam do zakończenia sezonu, a początek września będzie stał pod znakiem Rajdu Śląska. Emocji z pewnością nie zabraknie biorąc pod uwagę, że będziemy mogli poznać mistrzów Polski.

Rajd Śląska jest najmłodszą imprezą w kalendarzu mistrzostw Polski. Pierwszą edycję, która od razu znalazła się w czempionacie kraju, zorganizowano w 2017 roku. Na kartach historii zapisali się Tomasz Kasperczyk i Damian Syty, którzy skorzystali z Forda Fiesty R5. Na drugim miejscu znaleźli się obecni zawodnicy ORLEN Team: Mikołaj Marczyk i Szymon Gospoarczyk. Duet wówczas bronił fabrycznych barw Subaru.

Kasperczyk z Sytym byli również najlepsi w 2018 roku i kolejny raz zapisali się na kartach historii. Na mecie byli zaledwie o 0,2 sekundy szybsi od Jakuba Brzezińskiego i Kamila Kozdronia, co jest najmniejszą różnicą w historii mistrzostw Polski. Dopiero w 2019 musieli uznać wyższość rywali kończąc zmagania na drugiej pozycji. Lepsi okazali się wspominani wyżej Marczyk z Gospodarczykiem. Na listach triumfatorów zapisali się korzystając ze Skody Fabii R5. W zeszłym roku, w krótkiej historii imprezy, zwycięzcami zostali pierwsi zagraniczni zawodnicy. Najlepsi byli Jari Huttunen i Mikko Lukka. Kasperczyk z Sytym stanęli na trzecim stopniu podium i są jedyną załogą, która znalazła się w czołowej trójce na każdym Rajdzie Śląska.

Na tegorocznej liście zgłoszeń pojawiło się 58 załóg. Jedynkę otrzymali reprezentanci ORLEN Team: Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk, którzy mogą już na Rajdzie Śląska wywalczyć tytuły mistrzów Polski. Załoga skorzysta ze Skody Fabii Rally evo. Dwójkę otrzymał duet Kasperczyk/Syty w Volkswagenie Polo R5, a trójkę Grzyb/Poradzisz w kolejnej Skodzie. O pierwsze podium po zaprezentowaniu dobrego tempa w Rzeszowie będzie chciał powalczyć Kacper Wróblewski, dla którego to niemal domowy rajd.

Cieszę się, że tegoroczny Rajd Śląska już może odbyć się z udziałem kibiców. Liczę, że zobaczymy ich przy trasie jak najwięcej. Gdybym miał im polecić odcinek do obejrzenia, to byłoby to Chybie. To zapętlona próba, co oznacza, że w jednym miejscu można zobaczyć rajdówki kilkukrotnie. Oprócz to bardzo ciekawy, wymagający oes i niełatwo wykręcić na nim dobry wynik – zachęcał kibiców kierowca ORLEN Team.

Łącznie na liście mamy czternaście aut klasy R5/Rally2, a kompletną listę zgłoszeń znajdziecie tutaj.

W harmonogramie weekendu znalazło się dziewięć odcinków specjalnych. Rywalizację rozpocznie mierzący półtora kilometra superoes pod Stadionem Śląskim w Chorzowie. Właściwa batalia będzie składać się z trzech powtarzanych oesów w sobotę. Na rozgrzewkę załogi pokonają jednak odcinki Wyry (6,05 km) i Arche (9,55 km), a następnie zmierzą się z najdłuższą próbą rajdu: Chybie (24,02 km). Deser będzie stanowić oes Jastrzębie-Zdrój (12,41 km), który w drugim przejeździe będzie stanowił Power Stage. Na drugiej pętli oes Wyry zostanie zastąpiony próbą w Katowicach (1,50 km).

Rajd Śląska – harmonogram

10.09.2021
18:00 Ceremonia Startu Katowice, Plac Sławika i Antalla
20:00 OS1 Kryterium 100-lecia Powstań Śląskich (Chorzów) 1,50 km

11.09.2021
07:05 Serwis A (Stadion Śląski)
08:00 OS2 Wyry 1 (6,05 km)
09:00 OS3 Arche 1 (9,55 km)
09:55 OS4 Chybie 1 (24,02 km)
10:55 OS5 Jastrzębie-Zdrój 1 (12,41 km)

12:37 Serwis B (Stadion Śląski)
13:30 OS6 Katowice (1,50 km)
14:50 OS7 Arche 2 (9,55 km)
15:45 OS8 Chybie 2 (24,02 km)
16:45 OS9 Power Stage Jastrzębie-Zdrój 2 (12,41 km)
18:30 Ceremonia mety (Stadion Śląski)

 

Przeczytaj również